Sledi provera usisnog kolena koji je opet 16,5mm, katastrofa, unutrašnji prečnik kolena je malo jačih 18, koliko sam uspeo da izmerim to će odgovarati nadam se...
Ok biax i mali frezer od 3mm i sledi obrada kolena i tog zaptivača na meru 18mm
Ovako izgleda koleno sa zaptivačem montiranim posle obrade
Ovako izgleda druga strana kolena koja nailazi na karburator i tu je bilo šta da se turpija...
Na red je došao varijator, koga sam jedva vazdušnim pištoljem mogao da popustim, bravo za kineza koji ga je stegao...
Kad imam šta da vidim... Za ovaj novi način blokade još nisam čuo,... FALI JEDNA ROLNICA.. a to što je cela osovina radilice u debalansu to nema veze, sreća pa mali obrtaji na 4T motoru nisu doveli do ozbiljne štete, i što sam ovo otvorio na pređenih 700km
Uspešna kombinacija posle više probi je 3x3,75g i 3x4,7g.. Tu se dobija prosek 4,22g, tu meru nisam imao, kada budem kupio staviću sve iste... Elem, podešavanje razmene varijatora, sam probao na više različitih obrtaja, i došao sam do zaključka da je najbolji na oko 8000 rpm-a. Krajnji obrtaj ovog motora je oko 11000rpm i tu se čuje neko lupanje iz glave motora... Najveća snaga i obrtni moment kod 4T motora je po knjigama na oko 70% punog obrtaja motora, mada to zavisi od mnogih faktora, oštrine bregaste osovine, jačine opruge na ventilima, podešenosi, kompresije i sl.
Ja svakako nisam planirao da ovo otvaram ili kitujem, moja ideja je bila samo podesiti fabrički motor kako valja.. Dakle obrzanje je na 7500rpm-a, malo mi se dere na 8000 a treba i kvačilo prepodešavati ako će toliko visoko, najviše mi se svideo režim na 7500 i tu je varijator podešen...
Sledi podešavanje karburatora, vazduh na uvce, i po obrtomeru, ler na 1100rpm-a
Međutim pojavio se problem, glavna dizna od 72 je mala za difuzor 18mm, i motor se počinje gušiti kako god da je podešen, šraf za podešavanje ekstra vazduha baš ne radi kako bi trebalo, padne mi napamet i pokušam zatvoriti jednu od one četiri rupe na usisu, i dobijem odmah bolji rezultat, sa dve zapušene još bolji a sa tri gori... OK dakle idemo u račun prečnika otvora i na kraju dođem na meru da površina otvorenosti vazduha mora biti prepolovljena.. Za pokušaj poslužio sam se čepom WD 40 spreja kome sam bušio rupe prečnika 4,5mm... Najbolji rad i najbolje podešavanje dobio sam sa 16 rupa izbušenih, a to je 254mm kvadratnih protoka... Čep se idealno ugradi sa unutrašnje strane i nevidi se čak i kada je crven....
Problem je prisutan.. Motor dođe do 65kmh po satu i počen gušiti obrtaje, da li zato što torque driver nema linerne otvore ili zato što motor jednostavno nema snage, za ovaj prenos, svejedno je... Jedino rešenje je da se zaustavi prenos varijatora na 65 klasičnom blokadom tipa čaura, i pusti da motor izvuče sa obrtajima što još snage ima.... Za ovo sam se poslužio čaurama koje sam ranije pripremio za kymca... ovo je sve peugeot kompatibilno i rolnice su 16x13, sreća moja...
Najbolji rezultat daje 5,7mm dakle ovaj prem na čauri plus platna...
Na kraju sam uradio na strugu čauru koja ima 5,5mm odstojanje za blokadu...
Na red dolazi zvono sa kvačila, koje je cvililo, dakle jednostavno nemogu da verujem , zvono je nepravilnog oblika i ne naleže na pakne kvačila jednako, pokušao sam strugom da skinem ove neravnine