Znam da ovdje bas nema onih koji voze Z750, ali evo c/p sa motori.hr gdje sam opisao razliku izmedju serijskog spuha i LV GP Style. Isto tako, opisao sam i pravilan nacin stelanja ventila auspuha.
Malo dulji post u vezi auspuha...
Usporedba serijskog i LV GP Style spuha:
Dakle, vratio sam orig. spuh i vozio s njim oko 600km, a nakon toga ponovo Leo Vince GP Style sa db killerom narednih 200km.
Sad sam 100% uvjeren da znam kakvo je (barem na mom motoru) razvijanje snage i momenta po okretajima, odnosno, po osjecaju sam prepoznao razlike (nikakvo mjerenje na stolu, a to nije ni bitno i o tom cu pred kraj teksta).
Ovako...
Od lera do 4000-4500 okr je definitivno vise momenta na serijskom spuhu i to zato jer je rad ventila u spuhu prilagodjen mapama ECU-a. Tu dileme nema. Od 4500 do 6000 okr nisam mogao osjetit razliku, ali od 6000okr do 9000okr bi rekao da je LV u prednosti. Ne toliko voznjom na konstatnim okretajima koliko na brzem odazivu gasa jer ventil u serijskom spuhu je u tom podrucju i dalje "aktivan", a on je tromiji od naglog pokreta desne ruke i to se (iako vrlo slabo) osjeti. Od 9000okr na dalje razlike nema, jer odprilike na 9000okr je ventil otvoren i protocnost je podjednaka na oba spuha. Na 12500 serijski spuh naglo gubi snagu za razliku od LV spuha i pretpostavljam da je to zbog toga sto servo koji upravlja polozajem ventila u originalnom spuhu na tim okretajima pocne zatvarat obzirom da nema potrebe terat motor vise jer dobitaka nema. Ponekad (vrlo, vrlo rijetko) je to lose, ali u principu ne smeta.
Jedina negativna stvar koju mogu reci za serijski spuh je tromost serva koji pokrece ventil u spuhu. To se najvise osjeti kod "downshifta" uz upotrebu medjugasa kad okretaji prilikom naglog davanja gasa ne skoce na vrijednost kao kod otvorenog spuha nego imaju malu zadrsku - nista sto bi smetalo jer sam se brzo priviknuo na to, ali nekako je to ljepse i brze na otvorenom spuhu.
Kad bi se stavio PC3 ili PC5 i na stolu postelala smjesa, uvjeren sam da serijski spuh nebi imao u nicemu (osim sto je zbog male buke legalan) prednost u odnosu na otvoreni spuh. Samo, kod zeca godista 2007. i novijih to znaci uklanjanje KLEEN-a, a to trazi i varalicu lambda sonde jer bi ECU poblesavio bez toga. Previse novaca za premalo dobiti (barem za mene i moj nacin koristenja motora).
Eto, to je moje iskustvo sa usporedbom spuhova.
I jos nesto... Ne znam koji bi bio razlog, ali ako neko zeli vozit serijski spuh skroz otvoren, dovoljno je skinut sajle sa njega jer u tom slucaju je ventil otvoren jer ga feder na ventilu napinje i ne moze se desit da se pomakne iz otvorenog polozaja. Nisam probao, ali sigurno ce spuh biti glasniji na manjim okretajima i odziv gasa iznad 6000okr ce biti nesto zivahniji. Ali vjerojatno ce se izgubit momenta na nizim okretajima
A sad step-by-step tutorial kako postelati sajle za ventil spuha (bilo da se radi o orig. spuhu ili o Akrapu koji isto ima ventil)
1. raspustiti na natezacima obje sajle do kraja
2. davanjem kontakta kljucem dovesti kotacic serva u polozaj kad je 41 stupanj okrenut u lijevo (tolerancija je 7 stupnjeva gore/dole). Na mom motoru je krajnji lijevi polozaj kad nema sajli na njemu i kad naglo ugasim kontakt kad je kotaci skroz u lijevo.
3. Staviti obje sajle na kotacic servo motora i osigurat ih kopcom
4. Sajlu koja kontrolira otvaranje ventila (bijela je matica na njoj na natezacima, a i bijeli joj je buzir kod serva i ide s desne strane kotacica serva) rukom nategnuti tako da postane tesko okretati natezac
5. Maticom osigurati taj natezac jer je sto se nejga tice to sve.
6. Rukom podesiti natezac sajle koja zatvara ventil (crna matica na natezacu, a i crni buzir na dijelu sajle gdje ide na kotacic serva) tako da bude tesko okretati rukom.
7. Maticom na natezacu osigurati natezac.
8. To je to.
9. Provjera je da se da kontakt i slusa ili opipa rukom da se okretanjem kotacica u desno cuje ili osjeti "klik" na auspuhu gdje je ventil (to je zatvaranje ventila), a kad se kotacic okrene u krajnji lijevi polozaj, mora se cuti ili osjetiti pod prstom "klik" koji pokazuje da je ventil skroz otvoren.
Napomena:
Akrapovic u uputstvima montaze spuha koji ima ventil kaze da sajle trebaju biti napete 9mm i 5mm. To treba ignorirati jer nisu sve sajle iste, a i vremenom se rastegnu. Treba koristiti gore opisanu metodu i rad ventila ce biti savrsen.
Jos jednom napominjem, najbitnije je da je pocetni polozaj kotacica servo motora oko 40 stupnjeva u lijevo kad se pocnu stelati sajle i obavezno je prvo postalati desnu sajlu koja je zaduzena za otvaranje ventila.
Eto. Cura je na godisnjem na Baltiku (meni se nije dalo ic busom) pa imam i previse vremena pa je ovaj test bio moguc
P.S.
vratio sam ipak nazad orig spuh jer cesto vozim po gradu, a zivim na bregu pa mi je moment na manjim okretajima bitniji od brzog odziva na gas iznad 6000okr. Sve je stvar kompromisa - sa serijskim negdje gubis, negdje dobivas. Treba odvagnuti i po stilu voznje procijeniti koji spuh vise odgovara kojem vozacu s napomenom da bi uz stelanje smjese za LV spuh on postalo bas u svemu (osim u buci) bolji od serijskog. I nije istina da to stelanje nije potrebno cak i kad se vozi sa db killerom. To ne znaci da ce se motoru nesto desit ako se to ne napravi, ali osjetila bi se pozitivna razlika u voznji nakon tog zahvata