Tehnički kutak > Skuter projekti - komentari
Aprilia SR-1 Pyrotherm team
mmario73:
evo setovao sam danas i malo testirao, naravno pošto smo završili sve što je bilo profesionalno primljeno na popravke...
-95 dizna mi radi dobro sa iglicom na srednjem položaju, deluje kao da ima najviše snage, međutim malo zatrokira na pola gasa, ništa strašno....
-95 dizna radi odlično sa spuštenom iglicom na predposlednjem položaju, motor tečno prima gas, po zvuku se naslućuje kao da je rezonanca malo tanja, maksimalna se ne prepoznaje, Krsta kaže da ide-ubija... on je danas i ovih dana test driver.. međutim NGK BR8ES je smrt bela...
-98 dizna radi odlično sa spuštenom iglicom na predposlednjem položaju, motor tečno prima gas, imam osećaj kao da nije tako odlučan kada se naglo odvrne gas, međutim kada je u rezonanci drži se čvrsto za volan... Krsta kaže ide-ubija, ne može da prepozna razilku, cager udara u patos.. svećica još uvek sumnjivo bela, malo tamnija, zvuk se malo podebljao u rezonanci
Sutra ostaje da vidim eventualno sa hladnijom svećicom, i eventualno sa 100 diznom, tu smo negde, nijanse su u pitanju... Filter je još uvek otvoren Airbox , 22mm rupetina, sa Malossi red sponge sunđerom, i MHR žuto paljenje nije na full racing početnom položaju, pa je predpaljenje malo manje, na svim obrtajima...
mmario73:
danas je bilo opušteno, natankovao i polako, solo u radionici...
dakle NGK BR9 ES je prehladna i puca kao petarda... nema ovde dovoljno temperature a predpostavljam ni kompresije za ovu svećicu, vratio sam se na BR8 ES koja radi besprekorno...
od podešavanja u dve tri faze nemam nikakvih boljitaka, jednostavno karburator mi je u razroku na ovom cilindru sa ovim paljenjem i ovom količinom vazduha, ako uvrnem 100-ku ne mogu više da spustim iglu, a na punom gasu treba dosta vremena da se probije snaga, dakle to ne valja,... meni se učinila 95 dizna najbolje na srednjem položaju igle, mada tu preliva na manjim otklonima kada mašina još ne ulazi u rezonancu, ako pak uvrnem 98 i spustim iglu skroz , onda imam koliko toliko dobar prelaz, i naravno uvek smrt belu boju.. ... hm ona merenja sam radio sa 98 diznom i sa drugim zarezom na igli, pa nije zalepio...
ajd nema veze rešim da uvrnem lulicu , imam prečnika 17,5 od originalnog mina airbox-a... i idemo ponovo setovanje, 90 dizna naliva , igla na srednjem položaju... 88 dizna je već tu negde, malo još preliva na igli, pun otklon deluje ok... reših da setujem paljenje na 2.25 početne pre GMT kako piše MHR, to je 24,9 stepeni i postepeno umanjenje sa porastom obrtaja...
malo se popravilo ponašanje na srednjim otklonima, jasno je veće predpaljenje traži više goriva,,. na punom gasu deluje ok... uradio sam test vožnju
kao što i vidimo na slikama, svećica je siva , nikakva, pred smrt, a diznu deblju ne mogu da uvrnem.. motor se žestoko greje, jasno je da je na oko 12k obrtaja ovde još preveliko paljenje, ili da ovaj karburator to ne može da napoji....
reših da spustim paljenje na 1.3mm pre GMT što iznosi 18,9 stepeni, i prema mapi umanjenje sa porastom obrtaja.... i ovde se 88 dizna javila kao debela, reših da uvrnem 85... za divno čudo imam nekoliko 85-ica, i kontrolom sa iglom lepo može da se vidi razlika, rećićemo da imam 84, 85, 86.. klasika, BGM , Motoforce, i Stage6 , proiuzvođači prave male razlike, evo još jedan primer da treba raditi sa istim brandom dizni, recimo jedno pakovanje od istog proizvođača, jer je ostalo sve malo različito.... i tako deluje ok... 86 dizna, igla na srenjem položaju, šraf mi je čini mi se na tačno 1,5 našao kao idealno setovan za pilotku... po dvorištu deluje ok, snage ne primećujem da fali, videćemo narednih dana, kako se ponaša na putu, i boji li svećicu više ili vozimo i dalje smrt bele elektrode ...
mmario73:
da se nadovežem na celu ovu peripetiju oko malog karburatora, na kraju sam pronašao šta je problem... prekinula mi se jedna žica za napon bimetala el sauga... i vozio sam sve vreme sa uključenim saug-om, tj dodatna saug dizna se sabirala na celokupnu smešu, i naravno kvarila celu skalu isporuke goriva ovog malenog mikuni-ja
jednostavno kineske bakarne licne su dolijale vibracijama.... i kada sam već sve rasklopio odlučio sam da zalemim žice za zvučnike koje imaju više tanjih licni, pa mi je to delovalo logično da će biti izdržljivije... a prelaze sam uradio od nekoliko slojeva termo bužira koji se sakuplja na temperaturi fena, te sam improvizovao nekoliko stepenastih prelaza
dalje sam razmišljao da bi mogao imati nešto duže vreme sauga, recimo 20 sekundi mi je baš kratko, po mojoj proceni ovako sa termostatom bi saug mogao biti aktivan nekih 1,5 do 2 min, a inače je ovde malo drugačija situacija, jer se saug koji je predviđen da radi na nekim ispravljenim impulsima sa generatora napona, preko reglera, u mom slučaju napaja direktno sa akumulatora koji prži konstatnih 13V jednosmerne struje, nije ni čudo što tako brzo leti iglica napolje..
povodom toga sam već ranije kod nekih setupa uzaludno pokušavao sa kojekakvim keramičkim otporima pa i sa cekas otpornom žicom.. međutim ovde je relativno veliki protok struje u startu pa se to sve greje bezveze, a i neisplativo je, velike su kocke tih otpornika, još i njih da fiksiram, a evo šta vibracije uradiše...
reših da ubacim dve diode 1N4008 koje su za protok struje do 1,5A i to u provodnom smeru gde nam PN spoj jedne diode umanjuje napon za tačno 0,7V koliko je pad napona na svim PN spojevima.. i tako upucam dve diode, jednu u jednom drugu u drugom smeru, i umirim ovaj akumulator za 1,4V pa će mi ubuduće saug raditi na 11,6V ukoliko ga pržim sa sveže napunjenog akumulatora...
evo slike i njih sam upakovao u termo bužir.. ehh ima ga sada, dok sam bio u školi u Kikindi...morali smo na praksi da ga "zajmimo" jer toga na selu nema pa nema....
i evo sada već merenje otpora nije toliko relevantno kao kada proveravamo bimetalni saug bez diod-a.. On bi trebao u hladnom stadijumu da ima oko 10-20 Ohm-a, a kada se ugreje nešto preko 500, a ovako izvezan ima ni manje ni više nego 250 Ohm-a u hladnom stadijumu... jasno je već da neće povući veliku struju..
pa sledi testiranje... brzine izlaska iglice .. i uvideh da mi je potrebno celih 5 min da iglica izađe do mere na slikama
evo hladnog stadijuma
evo ga i posle 5 min, kada više ne izlazi
dioda se tek blago greje i to samo u prvom minutu
sklopio sam karburator i ovom prilikom rešio da ubacim lulicu na airbox, imam jednu minareli tip 17,5mm, i našla mi se dizna 83 kao odgovarajuća...sledi setovanje karburatora..
mmario73:
ovde se vidi koliko je sada oštar na setovanju pilotke... to znači da je piloka u granicama, i da je i ovako mnogo vazduha, dok je za razliku dok je saug bio neispravan bilo večito nalivanja na leru, i nepravilnog kretanja motora.. odziv nije bio ni blizu ovako dobar....
na kraju sam ipak morao izvaditi jednu diodu jer mi je vreme sauga bilo malo predugačko, te sam sa samo jednom diodom uspeo da dobijem oko 12V jednosmernog napona, zaboravio sam u kalkulacijama da je i pumpa prisutna u kolu potrošnje, a kako mi je to sve bilo povezano na prekidač i zadnja sijalica fara, pa je i sveže napunjen akumulator manjkao za nekih 0,5 - 0,6V.... od početnih 13,2V.. i tako jedna dioda se nešto više grejala, recimo da još može rukom da se drži, i to prvih 30-45 sekundi dok bimetalu ne počne da raste unutrašnji otpor.. sve u svemu ok je...
motor sam fino vozio... uvek mi se odazivao na gas valjano, ponekada sam imao situaciju da se na leru ugasi, dok je u bilo kakvoj vožnji sve funkcionisalo ok... i to je jedan znak da je pilotka baš pod konac, čak za nijansu slabašna...
mhr-team:
a što reći kad si ti već sve napisao i objasnio... :dontknow:
inače sve uredno kao i uvijek... :icon_thumright:
Navigacija
[0] Lista Poruka
Idi na punu verziju