Tehnički kutak > Skuter projekti - komentari
Rieju Toreo 50 4T
mmario73:
ovde sam se poslužio nekim komadom mesing-a koji je tačno 24mm u prečniku da mogu da kontrolišem kako napredujem sa otvaranjem prirubnice
sa strane karburatora je i ok, ugrubo , ali fora je da ceo prolaz bude 24mm, sad koliko mogu sa ovom pravom osovinom fi 24mm da prekontrolišem, ostalo je već procena okom u samoj krivini...
ovde sam markerom obeležio koliko duboko ulazi, i proveravao sa druge strane.. itd..
a dobro je što mesing ostavlja lagane otiske u aluminijumu pa je lako uočljivo gde još treba doterati meru
i ovde sam završio posao, nastavljam dalje naredni dan..
mmario73:
pošto nisam našao da kupim fiber-zaptivku od 150cc 4T skutera , ne preostaje mi ništa drugo nego da pokušam da pobrusim i popravim ovu staru koja je već napukla po ivici...
u prvom naletu sam i nju doveo na meru 24mm tačno u prolaznoj kvoti usisne prirubnice prema usisu na cilindru... i kasnije sam zamešao nešto dvokomponentnog bison tečnog metala... nadam se da ću imati neki rezultat, u svakom slučaju vredi pokušati
nju ostavljam da se suši bar 24h, i prelazim na montažu cilindra... nešto ranije sam proverio radilicu i ležajeve, i deluju ispravni , ok... uljnu pumpu nisam skidao, nemam razloga, ona je funkcionisala ispravno... pa mogu polako da pripremam cilindar za montažu.. .ne gubim vreme više, krenulo je sunce, mlađi članovi porodice me već forsiraju kada će biti motor za vožnju itd...
evo naraku-90, lepo sam ga prekrstio.. vidimo da ima jednu hromiranu kariku koja ide prva, jednu crnu koja je samo okaljena i ona ide druga, kao ovu rebrastu uljnu kariku sa svoje dve tanke pomočne ivične karike, te tri se pakuju na treće mesto...
u literaturama se govori da nove karike treba proveriti, na zazoru, tako što ih uvrćemo u cilindar na tačnom rastojanju.. recimo 5mm od gornje ivice i poravnamo klipom da bude 100% podjednako...
zazor prve karike treba da bude dijametar klipa x 0,004 , dok zazor druge karike treba da bude dijametar klipa x 0,005, gde je u mom slučaju to
1-karika. = 52mm x 0,005 = 0.26mm
2-karika. = 52mm x 0,004 = 0,21mm
ukoliko je zazor manji preporučuje se brušenje ivica karika, pošto je kaljeni čelik turpija će vrlo slabo nositi ovaj materijal, ali zato brusni kamen hoće i treba biti pažljiv.. smatra se da će temperaturna dilatacija karika, koje mogu da puknu i oštete cilindar, biti kada je cilindar preoptećen bez adekvatne razrade...
ja ove zazore nisam dirao, i želim da cilindar razradim adekvatno, sa pravilnim temperaturnim oscilacijama.. te očekujem ove zazore posle pređenih 500 km razrade.. ovo je aluminijumski cilindar sa hilznom od gus-a, nema nikasila... takođe se nazire deblje honovanje, adekvatno gus-evima...
klip je vrlo interesantan, ima na sebi rupice za hlađenje, ima i fabrički ne deluje mi ništa posebno inovativno, ali zato ima grafitni sloj po sebi, pa je time poboljšano klizanje, hh kao da nema 5 karika na sebi... ovo je već tuning ...
pošto sam karike podesio da im sastavi budu na 120 stepeni jedno od druge, krenuo sam od prve kojoj je gore ostale su dole, rećićemo u mercedes znak ... sledi ubacivanje..
kupio sam ovaj alat, iako je cilindar sa donje strane konusan, dakle ne bi bilo problema i da ga nemam..
mmario73:
laganim kuckanjem preko drveta, sve ulazi na svoje mesto.. klip, karike kao i cilindar sam nauljio sa WD40 ..
sve ide polako... na redu je bolcna i segeri, koje pažljivo ubacujemo u kanale.. i proveravamo da li se okreću i da li su dovoljno stegnuti, jer može lako da se desi da se deformišu, ako malo silujemo ili ako su od slabije elastičnog materijala... ovde bih napomenuo još da je donja karika po samoj ivici cilindra kada se ubacuje bolcna i da lako može da ispadne is cilindra... konkretno meni se desilo 2 puta dok sam ciljao bolcnu kroz klipnjaču... veoma je blizu bolcne i treba paziti.. ali pošto je cilindar konusan na ustima, lagano može da se vrati natrag... opet wd40 radi posao....
idemo dalje, cilindar laganim pomeranjem na dole i blagim oscilacijama ide prema bloku, provlačim lanac i priprema zaptivač glave...
ovde ćemo obratiti pažnju gde dolaze one čaurice između cilindra i glave
opet laganim pokretom i oscilacijama nailazi i glava, opet treba obratiti pažnju da lanac provučemo kroz otvor
ovaj deo je završen
mmario73:
na red dolazi i nova bregasta, u ponudi sam imao touring i sport vrstu u BGM prodaji... negde imam u nekom katalogu i uporedne krive isporuke snage, na određenim cilindrima pa čim nahvatam taj katalog, skeniram i ubacujem sliku..
OVDE
evo i kako ona izgleda
sa oštrijom bregastom radimo takoreći portovanje kao i kod 2T motora.. pozicija i visina bregova utiče na to koliko će ventili biti otvoreni, pa je to vreme i dužina otvaranja usisa ili izduva, odnosno time+area parametar.. Iako ovde na ovoj glavi već imam Area (tj površinu povišenu) jer su ventili veći, a i kanali više prohodni, preostaje samo da se pobrinem oko vremena i dužine otvaranja..
pošto ovde nemam puno iskustva kupio sam najoštriju bregastu u prodaji, radi je BGM i Naraku , sa nekom razlikom u ceni od 35% u korist BGM-a, videćemo koliko će dugo i kvalitetno raditi...
evo uporednih slika... levo je stock, a desno sport, uočićemo da je kriva zatvaranja, ako se vrti u smeru kazaljke sata kako ih gledamo, nešto oštrija, dakle zatvaranje je brže...
sad da li je i otvaranje ranije, to mi je malo teže golim okom da procenim, evo uporednih slika pogledajte i uporedite..
levo je stock - desno je BGM sport
rešio sam da izmerim visinu bregova, šublerom je dovoljno precizno
vidimo da je stock visina desnog usisnog brega 25,8mm
ovde vidinmo da je BGM sport visina desnog usisnog brega oko 26,7 ili 26,8mm , što je za 0,9mm više
sledi uzubljavanje lanca na lančanik, prvo sam samo probao koliko zateže lanac i pripremio plastične vođice na svoja mesta
ovde treba obratiti pažnju, ovde idu one čaurice gde sam pokazao šrafcigerom, i naravno kod zatvaranja treba voditi računa da poklopac sa klackalicama bude okrenut tako da EX (Exhaust-Izduv) stoji na dole gde je inače izduv...
lanac deluje pritegnut dovoljno, nije labav a nije ni pretegnut... predpostavljam kada budem stegao glavu da će se malo opustiti, a i španer treba pomalo da pritegne na kraju montaže
rešio sam, kupio i izmenjao semeringe na radilici, ovaj na strani variomata je bio OK, dok je onaj kod paljenja bio malo sumnjiv... nije neka para, komplet kineskih semeringa za GY6 je nekih 300-400 din,, preostala dva za prenos ću menjati kad budem radio nešto oko prenosa... evo slike
evo novi kod variomata, i stari, vidi se da je radio 4-5k km...
ovaj se slabije vidi jer je dublje, slike starog imam negde gore ili na prethodnoj strani, taj mi je i bio pod znakom pitanja... ide gore paljenje i magnet...
sada mogu da namestim magnet na T spot, i uzubim lančanik bregaste kako dolikuje
evo i slika kako treba da stoji magnet i lančanik pravilno,, dakle reper sa oznakom T treba da je na ovoj pregradi bloka, a lančaniku ove tri rupe treba da budu u obliku slova T, dve rupe na ivici glave i treća prema vrhu glave.. ako nije ovako uzubljeno, NE VALJA, ide ostav pa ponovo, meni se desilo da mi je samo jedan zub otišao, a i magnet ume malo da se pomeri pa zavara...
mmario73:
slede maleni šrafovi sa strane koji pritežu glavu, stežem ih prvo tek rukom, pa polako glavu unakrsno, prvo na 0,8 kg, pa šrafove sa strane na 0,5 kg... kasnije glavu na 1,2kg i tako redom
nakon toga stežem šrafove sa strane one manje na 1 kg, i glavu na 2 kg isto unakrsno..
treba jako voditi računa, kilavi su ovi kineski šrafovi i matice, kao i navoji u bloku za ove momente zatezanja... u Kymco Agility knjizi se spominje stezanje glave od 1,8-2,2 Kg, u drugim knjigama za GY6 se spominje 2 Kg za poklopac bregaste, što je u principu glava.. pa hvala Black-u za informacije, radio je hot line... čisto da mu ne bude dosadno, sad kako je ogipsovan...
sledi podešavanje zazora, ali pre toga nauljivanje sa WD40.. i ispod klackalice kod bregova, a i kod kontakta klackalice sa ventilom...
gornji USISNI ventil sam podesio na 0,08 mm
donji IZDUVNI ventil sam podesio na 0,1 mm
dosta različitih tumačenja sam čitao, i usvojio ovaj... videćemo kako će se ponašati.. na kraju planiram posle 1000km da pregledam te zazore, mada ovo bar može bilo kada da se izmenja.. špijunski listići mi blago zapinju o klackalicu i ventil u nauljenom stadijumu.. ovako ostavljam.. dotezanje kontra matice ide sa vilastim a ventil sam pridržao špic kleštima... nakon toga sam ponovo proverio zazore..
sledi španer, ili srpski doteznik lanca... ovde postoji patent kočnice koji kada opruga izgura više ne vraća natrag.. kočnicu treba otpustiti i španer vratiti u prvobitni najlabaviji položaj, pa će opruga ponovo dotegnuti lanac koliko bude potrebno za novu aplikaciju...
sledi kontrola zazora na svećici.. kod mene je NGK CR7HS toplotne vrednosti, i nju u prvom planu ne menjam, do nekih konkretnijih podešavanja... zazor na svećici pripremam na 0,7mm
Navigacija
[0] Lista Poruka
Idi na punu verziju