Tehnički kutak > Skuter projekti - komentari

SF3 LC

<< < (6/16) > >>

mmario73:
odrađena je cev na prirubnici i obrušena, navareno je i ojačanje koje je i fabrički na ovom mestu bilo











mmario73:
Ovde je video sa prvog paljenja Yasuni R spuha i oproštaj od fabričkog dash boarda

na snimku nema variomata ni remena




Pošto je napolju još uvek hladno bilo i šanse nema da se bilo šta proba i testira, radio sam dalje na stajling-u

Pre svega žešće me je nerviralo što ovaj dellorto bukvalno visi o gumenu prirubnicu, i sa sve filterom šeta levo desno 1-2cm, usput sa onom velikom maticom na dnu lončeta zakucava u blok...

SF3 je dobio šraf M6 koji je nosač - oslonac karburatora i ujedno mesto gde se filter steže sa aluminijumskom šelnom.. Sve je presvučeno termo bužirom i plastificirano, u upotrebi su matioce sa plastičnim umetkom.. vremena je bilo na pretek...




Naredni dan je sletio volan i prelepa instrument tabla koju sam jako teško oprostio Zox-u što je rešio da sve poskida. Na mesto starog volana pristigla je kanža i drag volan BCD...






ovde sam se ubio jedno celo popodne jer je stigla kandža sa 28mm promerom za osovinu volana koja je na SF3 24mm, žurka je usledila dok nisam izradio dve polutke odgovarajućeg radijusa i debljine 2mm.. Poslužio sam se nekom cevkom približne dimenzije, pa pošto nisam neki stručnjak sa strugom još, nabrljao sam prečnik 2mm, ali sam zaboravio da nije taj radijus, ... tako je spoljna mera otišla malo više u nekim tačkama pa je bilo turpijanja po spoljnoj meri polutki do besvesti....




volan je naišao tesno, bukvalno sam ga nakucao preko nekog drveta i pritegao, utešno deluje iako sam svestan fušerancije delovalo mi je dovoljno stabilno... Stvarno je sve bilo čvrsto i dobro, dok jednog dana nije naišao ludi Danijel i nije rasklimao celu skalameriju... pisaću o tome kasnije


Naredni dan
montirane su nove ručke i poluge kočnica, kao i Koso multimetar, prečka na drag volanu je morala da se skine.. Kako sam i mogao da pomislim da će fabrički nosači ručica naići plug and play, moralo je da se isturpija neko ispupčenje koje u fabričkom volanu ulazi na tačno mesto... ručice sam namolio sapunicom, a poluge kočnica nisu imale rupe odgovarajućih dimenzija šrafova pa se i to bušilo...








prvi napon i prvo svetlo , Koso deluje veoma moćno, počinjem da verujem da će biti bolje od originalnog dash board-a


mmario73:
dalje se pojavio problem sa montiranjem magneta za senzor KOSO multimera.. njihovo mesto je najbolje u glavama šrafova diska, sa KOSO-m se dobije 6 magneta i moguće je podesiti da broji 1 , 3 ili 6 magneta, a da se pritom podesi obim točka u milimetrima.. Poznavajući SF i francuze na ovim motorima su u izobilju korišteni šrafovi sa Torx glavama... u te glave ovi magneti ne mogu da se smeste...






kod drugih motora koji imaju šrafove sa imbus glavama magneti tačno ulaze i njihovo vađenje je moguće samo uz pomoć nekog drugog jačeg magneta.. šanse nema da sami ispadnu ili da se nekako izvuku...





ovde ne preostaje drugo rešenje, ili da se svi šrafovi zamene za iste a da su im glave tipa imbus, ili da se postojećim šrafovima razbuše glave




Zox je odlučio da razbušimo glave i da postavimo magnete, a da će jednog dana biti gimnastike ako se bude skidao disk, jer glave šrafova nisu više nazubljene to stoji...

Kasnije su usledile operacije oko ostatka instalacije, žice za štop prekidače sam izmenio za neke posrebrene sa providnim izolacijama i namotao oko uljnih creva...





još jedan problem predstavljao je senzor za temperaturu vode.. fabrički SF senzor ni prečnikom ni hodom navoja ne odgovara KOSO senzoru pa je njegova montaža u glavi praktično nemoguća.. prekontrolisao sam i impedanse , omski se značajno razlikuju pa je kod SF3 senzora voda koja je 13 ak stepeni na KOSO multimeru bila prikazana kao da je 50 stepeni.. ovde postoje dva načina kako da se ovo reši

1. da se na strugu izradi čaura koja spoljnom merom ulazi u glavu SF3 motora , a da joj unutrašnja mera bude odgovarajuća KOSO senzoru

2. da se ubaci KOSO protočni mostić u koji se uvrće KOSO senzor na nekom od cirkulacionih creva

Zox je kupio KOSO mostić i ja sam ga postavio na potisnom crevu tople vode, dakle iza glave motora a pre hladnjaka.. Ovo rešenje nije tako dobro kao ono prvo koje sam naveo, jer mi praktično nemamo izmerenu vrednost vode u samom cilindru već na postisnom crevu iza termostata.. Pa smo tako konstatovali da je voda koja se meri tačna tek kada se termostat otvori i voda izmeša u sistemu, a motor može da se vozi kada KOSO izmeri i 1 stepen više od vode u mirnom stadijumu.. to praktično znači da je voda u cilindru preko 50 stepeni i da je termostat počeo da meša vodu cilindra sa ukupnom vodom u sistemu...






naredni problem predstavlja automat za žmigace, naime u ovom lepom SF3 satu je automat ugrađen u tablu i kako sam nju skinuo , žmigavci su ostali bez uređaja koji će obezbediti njihovo treptanje.. Stvarno sam zadovoljan jer sam uspeo da iskoristim kompletnu postojeću instalaciju od SF-a i nisam morao da budžim nikakve ekstra provodnike, ali se ovome nisam nadao.. Zox kaže da će mi poslati automat od Golf-a, mislim se taj će slabo raditi jer je predviđen za veće portošače, misli se na ukupnu jačinu sijalica... pošto je meni Aprilija raskloljena i spremna za fabranje, automat od nje sam postavio s tim da će mi Zox kupiti jednom već neki automat...




međutim NE RADI, tražim problem i ne nalazim ga, pomislio sam možda je i moj automat neispravan,... povezao sam jednu sijalicu 12V/5W kad automat počne da prekida... jednostavan je zaključak, ovi stari automati rade na principu bimetala, i za njihovo prekidanje potreban je odgovarajući potrošač, kako bi cela operacija bila u ciklusu.. zato imamo kada nam jedna od sijalica pregori da automat klikta brže ili sporije, jer je struja u celom kolu smanjena kao i broj potrošača... Šta da vam kažem na SF3 su sve lampe žmigavaca urađene sa LED diodama, napred ima 4 ili 5 i nazad isto.. Njihova ukupna struja potrošnje nije ni blizu jedne sijalice, tako da šanse nije bilo da automat počne kliktati...

Ne preostaje mi drugo ili da ugradim neku običnu sijalicu da celo strujno kolo dovedem u rezonancu kliktanja ili da ubacim neki otpornik koji će simulirati potrošnju dve sijalice od 12V/5W i da paralelno vežem LED diode koje su ovde projektovane.. Verovatno je u SF3 satu automat elektronski koji je i predviđen za ove male struje, a pošto njega nema ne preostaje mi drugo nego da se poslužim otpornikom..

na red je došao USSR , pobratimski zeleni otpora 20-ak Ohm-a i snage 10-ak W




izolovani i spremljeni za upotrebu izgledaju ovako




sve funkcioniše preostaje da spakujem sve spojeve i provodnike u jednu kompaktnu vezu i predvidim njihovo mesto kako bih mogao i masku sklopiti


mmario73:
ii tako, maska je sklopljena, prvi dan sa prihavtljivom temperaturom iskoristili smo da se provozamo, malo da testiram motor kako se ponaša, kao referenca je odlično poslužio Danijel-ov rox koji provereno prži 100-ku...










Međutim brzina koju sam imao sa fabričkim satom 94-97 se umanjila na 85-87 sa ovako podešenim KOSO-m, prosto je neverovatno da  mi ovako slabašno ide, proverio sam KOSO sa GPS-om i pokazuje na svim brzinama tačno 1 do 1,5km više.. Pošto smo ranije već konstatovali da GPS za 1 Kmh pokazuje manje od svih mogućih satova pa čak i od radara, ostavljam KOSO ovako podešen, proverio sam obim točka sve štima bukvalno u milimetar...

Ne gine mi jedno ozbiljno štelovanje, karburatora, rolnica prenosa, preostaje da probam drugi ugao u Naraku torq-u, jer ubija obrtaje...

Danijel me pegla sa rox-om iz zajebancije....  :wallbash:

mmario73:
U svim podešavanjima, definitvno oba ugla Naraku torqe drivera ne dogovaraju, pisao sam o ovome jednu stranu back, a u malossi delta kompletu su mi falile žute opruge, uspeo sam da se pokrpin sa nakim stage6 crvenim, mada nije ta dužina bila.. itd bezveze.. Sačekaćemo da Zox kupi Malossi torque i oprugice...

dotle sam montirao svoju remenicu sa malossi torque driverom i Stage6 R/T kvačilo sa Kymco motora, sve ide 1:1, pa mogu sa motorom dalje da radim...

Nekoliko puta me je zima zbunila pa se 105 dizna pokazala za neku nijansu bolja, svakako turpijana igra W16 klon traži najvišlju poziciju tako da je tu već manje više sve pri kraju, boja svećice je uvek kafa nikad svetlija...

iiii ništa plafon 92Kmh , sa Doppler S3R spuhom centralna rezonanca na 9100-9300 sa Yasuni R ovako skraćenim samo na grani 10-ak mm zbog ugla varenja 9300-9500, isto ili slično po isporuci snage, čini se da je dopler malo oštriji ali ne i jači samo je glasniji, dok je jasuni sa ovim velikim prigušivačem delovao slabiji, mada po krajnjoj isto 90-92 kad imam sreće 92 u zalegnutom položaju...

Ubacio sam čauru da blokiram variomat i testirao mogućnost termogrupe, maksimalni obrtaji 11800 to je sa Yasuni R spuhom, prenos je negde oko sredine variomata na 50Kmh počinje da diže obrtaje ako su teže rolnice upregnute... Sa Doppler-om maksimalni obrtaji dolaze do 10900 sve je jasno Yasuni ima širi power band, međutim nisam primetio da mi je snaga na obrtajima preko 10000, sve dalje je prevrtavanje, ali je dobar znak da je karburator dobro podešen.. Zaključićemo da je loše setovanje karburatora čak i po šrafu za vazduh ili ekstra gorivo (dellorto) dirketno uticajno na obrtaje i motor ne može da razvrti 12000 obrtaja ukoliko karburator nije odlično setovan....

Dobro gde je onda snaga.. :destoy:

Zox mi deluje razočaran preko telefona, možda motor prebaci još neki Kmh sa njegovom težinom i tu je kraj... Dobro ako je ovo prava izmerena brzina i nije tako loše... nema više snage to je to...


Prošlo je nekoliko dana, uzeo premerio sam oba spuha ponovo i uradio kalkulacije....



Evo ga doppler, znamo da se rezonantna dužina računa od početka izduvnog kanala do sredine visine protivkonusa... Ovde vidimo dva protivkonusa, dakle njihov zbir činiće jedan protivkonus srednjeg ugla i njegova visina figuriraće u formuli...

tako imamo
1. protiv konus 142
2. protiv konus 53

dakle 142+53 = 195 /2 = 97.5

ostali delovi
1. ravan deo ekspanzije 59
2. 4-difuzor 88
3. 3-difuzor 76
4. 2-difuzor 79
5. 1-difuzor 168
6. 2-deo grane 94
7. 1-deo grane 77
8. kanal u cilindru 55

dakle 59+88+76+168+94+77 = 696 + 97 = 793.5 odnosno

Lr = 79.3 cm

uglovi kanala u cilindru su mi

Alfa izduvni = 187
Alfa prelivni primarni = 133
Cs brzina strujanja izduvnih gasova na temperaturi 350C = 541 m/s

poslužiću se formulom koju je postovao Marović davnih 80-ih... i iz nje dobiti koji je centralni rezonanti obrtaj na osnovu poznate rezonantne dužine auspuha...

da ne smaram sa matematikom ovde uradio sam kalkulator u xls-u, pa ćemo ovo razraditi u nekoj drugoj temi




u trećem segmentu kalkulator računa nama potreban broj obrtaja, pa vidi se da je doppler u centru rezonancije na 9096 o/min tako da nism mnogo pogrešio u praktičnom testu..


.... isto sam uradio i sa Yasuni R spuhom za sada u fabričkom, malo prerađenom formatu, zbog grane i prirubnice...




ovde imam

Protivkonuse 138+70 = 104
Ostale delove 53+73+95+78+155+87+50 = 591
i u cilindru = 55

Lr = 750mm odnosno 75cm dakle nešto kraće od S3R-a

pa je




centralna rezonancija Yasuni R spuha je 9600 o/min i ovde nisam mnogo pogrešio u praksi...

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju