MojSkuter.com FORUM
Tehnički kutak => Tehnička pitanja => Autor teme: sfreak - 20 Listopad, 2010, 18:13:54
-
eto ovako, bio sam toliko dobar, pa me netko odozgo nagradio ispisanim klipom i rupom na celu klipa...
mene zanima tocno zasto...netko kaze presiromasna smjesa, netko kaze svjecica, a mozda i paljenje...cak mozda i oboje, pa me zanima sta stavit...svjecica je suha ko barut i siva, prva pomisao je bila da je uljna pumpa prestala radit, ali cini se da je ona ok, jer je cilindar mastan od ulja...
pitam sad zato jer par kratkih djireva prije nego se sranje desilo svjecica je nakon duzeg djira od 30-tak kilometara bila savrsene boje...setup karba je A12 igla, glavna dizna 86, saraf na krug i pol otvoren...dal ic na vecu diznu, 90?
svjecica je NGK BR8HS, netko kaze da idem na 9, netko na 7...koja je bolja za mene, ili je ipak 8 ok?
namotaji su mijenjani, jer sam sa starima imao problema, se desio problem ako je slucajno paljenje pomaknuto? ne znam kako bi to trebalo izgledat, znaci polozaj normalnog paljenja...dal bi zbog toga klip mogao rupu dobit...
znaci ne znam zasto mi se to desilo, ovo su 3 moguca problema...sad izrazite svoje misljenje o tome i sta napravit da se to ne desi opet...veca dizna, koja svjecica i sta sa tim paljenjem?
skuter je Yamaha Slider, minarelli vertical AC, kit DR Evo, karb PHBN 17,5
-
Svijecica ne smije biti siva. Inace imas dobru svijecicu i ona je dobar izbor.
Na toj frgi bi trebao imati barem 90 diznu, i trebao bi promijeniti iglu jer daje siromasnu smjesu na srednjim otvorima gasa, kod mene se osjetilo da skuter slabije ide, s obzirom da je tako minimalno trosio bas se osjetilo sam se vozio na "zrak".
Koliki je promjer rupe u airboxu gdje usisava zrak?
-
Moze biti ili detonacija ili siromasna smjesa
svjecica je siva jer su ostaci aluminija na njoj, nije takva od smjese
efz bi mogao isto reci par rijeci o tome
Mislim da je ovdje slucaj presiromasne smjese, postoji mogucnost da ti negdje vuce zrak, otuda kasnjenje cvikanja tek nakon 30km dozivio sam i ja isto to
-
Svijecica ne smije biti siva. Inace imas dobru svijecicu i ona je dobar izbor.
Na toj frgi bi trebao imati barem 90 diznu, i trebao bi promijeniti iglu jer daje siromasnu smjesu na srednjim otvorima gasa, kod mene se osjetilo da skuter slabije ide, s obzirom da je tako minimalno trosio bas se osjetilo sam se vozio na "zrak".
Koliki je promjer rupe u airboxu gdje usisava zrak?
koju iglu da stavim onda?
promjer ne znam, nisam lulicu skidao, ic cu sad provjerit i tako je sve rastavljeno sad
Moze biti ili detonacija ili siromasna smjesa
svjecica je siva jer su ostaci aluminija na njoj, nije takva od smjese
efz bi mogao isto reci par rijeci o tome
Mislim da je ovdje slucaj presiromasne smjese, postoji mogucnost da ti negdje vuce zrak, otuda kasnjenje cvikanja tek nakon 30km dozivio sam i ja isto to
nije bas 30km, to je onako zadnji veci djir i tad smo nastelali karb prema svjecici savrseno, od tad sam i napravio nesto kilometara...ne kuzim onda kako nije prije riknuo, jos je bio nepostelan, kit ima oko 700km sad
-
ako si ostavio orginalnu lulicu u airboxu i nisi busio nikakve dodatne rupe, onda ti je morao negdje vuci fals zrak. Sa takvom kombinacijom ti je setup karburatora dobar, odnosno nemas potrebe stavljati drugu iglu, inace se preporucuje A20 igla kada bi imao adekvatno preradjen airbox.
-
neznam dal je...lulica ima promjer 15mm...
da nesto razjasnim sebi, presiromasna smjesa je premalo benzina, premalo ulja, ili cak oboje? jer mi svatko sa svoje strane pocne govorit drukcije i vec sam se izgubio u svemu
-
Presiromasna smjesa je premalo benzina ili previse zraka - ovisi kako gledas na to.
Pogledaj si semeringe radilice da li su uljavi - ako jesu, vuce ti falsh zrak i zato je cvikno. Ako su uredni i ako nigdje ne vuce falsh zrak, onda ti je razlog najverojatnije nepostelan karb (presiromasna smjesa)
-
Kao sto je alfa reko provjeri semeringe, evo kako je kod mene bilo, svi mi govorili nije to strasno, ne slini "jako" http://www.youtube.com/watch?v=Jgq7yF-64CM
Vec sam bio pisao na forumu, napravi si sistem slican ovome za testiranje kompletnog bloka , ne kosta puno moze ti ustedheti brdo love: http://www.youtube.com/watch?v=2RzEjXdaEUs
naravno nemora to bit kao na filmicu, evo kak izgleda moj sistem: http://img401.imageshack.us/gal.php?g=23092010789.jpg
-
Super ti je sistem. Sutra počinjem s radovima :icon_thumright: :headbang:
-
Super ti je sistem. Sutra počinjem s radovima :icon_thumright: :headbang:
nisam ga ja izmislio, ali sam napravio po svome (najjeftinije sto je moglo) a kazem jos jednom, dobijes full praktican alat i pouzdanu dijagnozu u par minuta ;D
pumpica od tlakomjera sa ventilom (uzmi baki/dedi sigurno imaju :toothy3:), manometar, crijevo, racva za povezat sva crijeva, prihvat za prirubnicu i to je to............samo moja preporuka kad se sve slozi testiraj na nacin da zatvoris ovaj metalni dio sto ide u prirubnicu (ja sam sa gumom i selnom) napumpas malo i potopis u vodu da budes 100% da je sve ispravno i da negdje ne pusta (ak neidu mjehurici)..........i naravno ovak nesto treba za zatvorit ispuh (http://img218.imageshack.us/img218/5192/aaaaassss.th.jpg) (http://img218.imageshack.us/i/aaaaassss.jpg/)
-
Je. Pumpicu i ventil za zatvaranje već naručio iz Doma zdravlja :toothy10:. Crijeva i šelni imam pregršt. T-komad imam. Imam i sat od manometra za pumpat gume. Još samo onaj komad što se nabije u prirubnicu. Prvi put to vidim. Hvala
-
Je. Pumpicu i ventil za zatvaranje već naručio iz Doma zdravlja :toothy10:. Crijeva i šelni imam pregršt. T-komad imam. Imam i sat od manometra za pumpat gume. Još samo onaj komad što se nabije u prirubnicu. Prvi put to vidim. Hvala
taj komad ti napravi bilo koji tokar po mjeri koju trebas za par minuta ........sat je najbolje da je sto veci raspon za cim manje bara, znaci kod mene je cijeli krug 1 bar, na satu koji recimo mjeri 5 i vise bara ce bit teze napumpati 0,5 bara i teze ce se vidjeti ako pusta.............pripazi na ovaj ventil na pumpici potrebno ga je jako stegnut, nisam znao da pusta dok ga nisam u vodu potopio :icon_thumright:
-
Da, problem je u 0,5 bara, moj sat je do 10. Naći ću neki drugi. Pločicu za auspuh nije problem napravit. Tokara imam.
-
Eh kolega i ja sam nedavno imao identican problem nepostelan karburator i rezultat rupa u klipu hehe
-
Dajte ljudi nemojte u off
Radi se o tome da rupa nije po sredini klipa nego koji mm desno prema ispuhu znaci
Taj suter je vozio 600 kilometara sa 2-3 broja manjom diznom nego bi trebala i sve je bilo uredno,u trenutku kad je klip dao svoje smjesa je po svjecici bila idealna,cak i nijansu jaca
Cijelo vrijeme je skuter imao problema sa gasenjem i onda su stavljeni namotaji s najvjerovatnije aeroxa,jer od slidera nisu sto je tip koji je prodao i naglasio
Sto se klipa tice jedna karika je zaljepila (gornja) na strani ispuha,znaci ne cijeli krug neg pola
Donja je oke
Rupa u klipu je dosta velika i to treba saznat zasto se desilo jer novi klip i karike su pripremljene,cilindar ce se pohonovat samo malo i to je to
-
Koji kit? ja sam imo jako problema s pregrijavanjem al je bio shot na AC base kitevima a pogotovo ti imaš problema zbog 17.5, najbolje riješenje LC ugradit ako je već tunnig nekakav u pitanju... sa slabijim auspusima nisam imo baš neki problema
-
DR Evo i Leo Vince RR
-
Dajte ljudi nemojte u off
Radi se o tome da rupa nije po sredini klipa nego koji mm desno prema ispuhu znaci
Taj suter je vozio 600 kilometara sa 2-3 broja manjom diznom nego bi trebala i sve je bilo uredno,u trenutku kad je klip dao svoje smjesa je po svjecici bila idealna,cak i nijansu jaca
Cijelo vrijeme je skuter imao problema sa gasenjem i onda su stavljeni namotaji s najvjerovatnije aeroxa,jer od slidera nisu sto je tip koji je prodao i naglasio
Sto se klipa tice jedna karika je zaljepila (gornja) na strani ispuha,znaci ne cijeli krug neg pola
Donja je oke
Rupa u klipu je dosta velika i to treba saznat zasto se desilo jer novi klip i karike su pripremljene,cilindar ce se pohonovat samo malo i to je to
Da i?
Da je napisao o cemu se tocno radi i sto je radio nebi se islo u ''off''
Nek stavi nove originalne namotaje, i novi klip pa kad bude rupa ponovno neka onda provjeri sve
-
Ja ne kazem da 100% vuce fals (negdje na bloku ili semerinzima) vec samo kazem da je kod svakog slaganja masine potrebno testirati dali gdje pusta i samim time vuce...........mene je ta skola i nemar kostao jako puno novaca, skurio sam 3 kita (necu ni rec koliko kosta jer me odmah srce boli :angry7:), klipovi i cilindri su bili svaki drukcije skureni, na zadnjem klipu sto je i Cok svjedok (njemu je zacvikao) fali komad sa kontra strane ispuha, kod usisa, a svemu je bio uzrok semering gore sa videa koji sam imao doma i za kojeg mi je Narx trubio da provjerim i promjenim, ali ja sam vjerovao ljudima i samom sebi koji su govorili "nije to nista, ne slini jako, meni je i jace slinio"
Evo jos jedan primjer, sve komplet sastavim novo (radilica,semerinzi,brtve cilindra) i na kraju otkrijem da cilindar ima tvornicku gresku: http://www.youtube.com/watch?v=eull1cBSDZA
-
Nek stavi nove originalne namotaje, i novi klip pa kad bude rupa ponovno neka onda provjeri sve
na to sam mislio ukazat, preskupo je otklanjat kvarove na ovakav nacin..........korak, po korak sve testirat, a po meni 1. i osnovno dal vuce fals :icon_thumright:
-
tako je i kod mene bilo, greška je bio krivo poštelan fergazer!
(http://scooter.zippo-friends-croatia.com/albums/privatno/tuning/k-IMG_4113_edited.JPG)
-
il pretopla svijecica (7) ?
-
lijepi prizori, u svakom skučaju :icon_biggrin:
-
il pretopla svijecica (7) ?
da ali najveću ulogu je igrao fergazer koji je bio banana poštelan. od onda sam imao par puta 7icu gore i nikad ništa.
-
e da si imao 9 odma, uz los postelan karb manja sansa bi bila za rupicom :toothy11:
-
e da si imao 9 odma, uz los postelan karb manja sansa bi bila za rupicom :toothy11:
kakvom isusovom rupicom?
na klipu je bila rupčaga da si mogao stavit prst unutra :icon_biggrin:
nakon 2 sjebana klipa replica još uvjek vozi! :icon_thumright:
-
bi li se ugradnjom termostata ispod svjecice moglo skontati da je povecana temperatura pa sprijeciti ovako nesto?
-
termostata ili termometra?
jedini termometar koji bi pomogao je onaj za mjerenje temperature ispušnih plinova.
-
termostata ili termometra?
jedini termometar koji bi pomogao je onaj za mjerenje temperature ispušnih plinova.
imam ga i sada mi se krece idealna temp. ispusnih plinova oko 650-670°C..........a rec cu da mi je zacvikao treci puta na oko 450°C, klip rastopljen kod usisa...........bio sam uvjeren da ce temperatura ispuha pokazati kad trebam stat, ali nije, zacviko je prije
-
imam ga i sada mi se krece idealna temp. ispusnih plinova oko 650-670°C..........a rec cu da mi je zacvikao treci puta na oko 450°C, klip rastopljen kod usisa...........bio sam uvjeren da ce temperatura ispuha pokazati kad trebam stat, ali nije, zacviko je prije
onda ti je vukao negdje fals zrak pa "naglo" hladio komponente.
PS. sutra cu isprobat dizne one (mislim da bi ona 180 trebala biti ok) PSS imas cugu
-
onda ti je vukao negdje fals zrak pa "naglo" hladio komponente.
:toothy3: :toothy3: :toothy3: :toothy3: http://www.youtube.com/watch?v=Jgq7yF-64CM :toothy3: :toothy3: :toothy3: :toothy3:
PS. sutra cu isprobat dizne one (mislim da bi ona 180 trebala biti ok) PSS imas cugu
:occasion14:
-
Kako pomaknuti kut paljenja moze rezultirati rupom u klipu?
moze tko pojasniti?
-
prekasno paljenje dovodi do detonacija/samozapaljenja smjese i to jako podize temperaturu plinova.
-
Kad bi vukao fals zrak sta se ne bi to osjetilo na radu motora i u voznji?
-
Kad bi vukao fals zrak sta se ne bi to osjetilo na radu motora i u voznji?
ne ako ga vuce postepeno, ako ga vuce toliko jako da se osjeti na parformansama nebi ni radio na leru kako treba
@ ivanm - :icon_thumright:
-
Meni je skut radio na leru ko beba, ma ni u jednom rezimu rada se nije osjetilo da se gusi i sl.
-
Meni je skut radio na leru ko beba, ma ni u jednom rezimu rada se nije osjetilo da se gusi i sl.
nakon 50km je tek doslo do izrazaja...
-
Moj je presao 700km a isao je vecinu vremena odlicno, dok je bio serijala takodjer...vecinu vremena zato jer se desilo par problema totalno nevezanih za ovo, a od tad je proslo 600km...tako da ne vjerujem da mi vuce fals zrak...
Ic cu na diznu 90, i na svjecicu 9 ili 10...
-
ovako je to kod mene
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs827.snc4/68732_452827598878_748213878_5277566_2688410_n.jpg)
-
prekasno paljenje dovodi do detonacija/samozapaljenja smjese i to jako podize temperaturu plinova.
mislis prerano?
-
ne, ne prerano... da prerano pali nebi bilo ništa osim slabijih performansi...
kad iskra kasni, smjesa se prije sama upali uslijed kompresije i takve detonacije stvaraju 2x veću temperaturu plinova od normale..
evo i mog skromnog doprinosa kolekciji... krivac je bio vakum ventil koji nije puštao dovoljno benzina kad je bio na full gasu..
(http://img101.imageshack.us/img101/1510/klip4.jpg)
-
Pa sta nebi trebala biti onda jako velika kompersija da dode do detonacije?
Mislim da to jedna 70ka nema...
-
onda bi skuter trebao paliti na kurblu i bez kljuca....
kad je preuranjeno paljenje, pali smjesu daleko prije gmt-a klipa i time dobijas udarce ekspanzije dok se klip jos penje, lose za cijeli motor, a i stigne duze goriti pa bi time moglo povecati temperaturu...
-
onda bi skuter trebao paliti na kurblu i bez kljuca....
kad je preuranjeno paljenje, pali smjesu daleko prije gmt-a klipa i time dobijas udarce ekspanzije dok se klip jos penje, lose za cijeli motor, a i stigne duze goriti pa bi time moglo povecati temperaturu...
lol, kakva ti je to logika? nemoze nikako upalit bez kljuca, najprije jer uopce ne dobiva benzin. svi klipovi koji dobiju rupe ili neka jaka zaribavanja je uglavnom zbog detonativnog izgaranja smjese, a zasto se smjesa sama zapali - jer se sabijanjem zraka tj. povecanjem tlaka podize temperatura i dolazi do samozapaljenja smjese i onda jos kada svjecica baci svoju iskru, sudaraju se dva vala eksplozije sto ostecuje motor!
-
za samozapaljenje treba već visoka temperatura a to kurblom nemožeš postić..
uslijed čestih detonacija povećava se temperatura klipa polako, ne pregrije se on u sekundi...detonacije se očituju trokiranjem i pucanjem iz auspuha..
paljenje iskrom se često naziva i predpaljenje jer se smatra da je detonacija upravo u GMT, i kad bi do toga dolazilo u GMT (idealno), klipovi bi se redovito topili..
zato se postavlja predpaljenje smjese da nebi došlo do detonacija... benzin sa više oktana bolje podnosi kasna paljenja, a na većini vozila je ono podešeno dosta rano, upravo zbog upitne kvalitete goriva od države do države da nebi isto vozilo u jednoj radilo normalno a u drugoj se pregrijavalo...
oktanski broj kod goriva pokazuje koliko ga možeš stlačiti (zagrijati) prije nego se samozapali.....
eto malo teorije iz strojjarstva :)
-
zasto onda auti dosta cesto na leru imaju paljenje postavljeno bas na gmt-u? nesto mi tu ne stima. ako bi se dogodilo samozapaljenje smjese u gmt-u onda bi motor i bez iskre na svjecici nastavio raditi...
ako si u pravu, onda ja to nisam dobro shvatio, a sto se tice takvih stvari, dosta sam teorije prevrtio. onda imam jos jedno pitanje, zasto se pomice kut paljenja na ranije kod visoko turaznih motora? mojom logikom je da se zbog tromosti izgaranja smjese to radi i time se dobija na vremenu da smjesa u potpunosti izgori prije nego klip dodje ponovo do dmt.
-
zasto onda auti dosta cesto na leru imaju paljenje postavljeno bas na gmt-u? nesto mi tu ne stima. ako bi se dogodilo samozapaljenje smjese u gmt-u onda bi motor i bez iskre na svjecici nastavio raditi...
ako si u pravu, onda ja to nisam dobro shvatio, a sto se tice takvih stvari, dosta sam teorije prevrtio. onda imam jos jedno pitanje, zasto se pomice kut paljenja na ranije kod visoko turaznih motora? mojom logikom je da se zbog tromosti izgaranja smjese to radi i time se dobija na vremenu da smjesa u potpunosti izgori prije nego klip dodje ponovo do dmt.
na leru nikad temperature i tlakovi nisu dovoljni za detonaciju..
svi auti imaju varijabilno paljenje, od stojadina na dalje... stari auti imali su u razvodniku vakum ventil spojen sa štangicom nosača platina, tamo se pod utjecajem potlaka iz usisa pomicao nosač platina na ranije, čim je bila veća turaža tim ranije..
dobro si pretpostavio, pomiče se na ranije da bi smjesa bolje sagorila, i da uslijed veće temperature i tlaka na turaži nebi došlo do detonacija..
danas svi otto motori imaju varijabilno paljenje preko elektronike itd... i predpaljenje smjese POSTOJI da bi se spriječilo samozapaljenje, tak je i kod npr, skuter tuning variable CDI-ja... on pomiče paljenje na ranije kako se okretaji povećavaju...
auti na rallyju koristili su dok sam ja bio u tim vodama (prije 15 godina) METANOL umjesto benzina, upravo zato jer je puno stlačiviji od benzina i detonacije su gotovo nemoguće..