ajmo objasnit....
prvo imas instalaciju auto akustike,znaci trebas imat odgovarajucu kvadraturu kabla i odgovarajuci osigurac,debljina kabla se odredjuje prema tome koliki ce napon proc kroz procjep kabla, tu moramo racunat i pad napona kroz duzinu po meni za "normalan" amp (znaci mislim na ove iz obicnih ducana pojacala) kvadratura kabla ne mora biti visa od 35mm2 to nije debel kabal i savitljiv je, taj kabal mozete koristit sve do cca 1.5kw rms-a pojacala za everyday slusanje, osigurac se stavlja tako da se izracuna koliko ampera max trazi pojacalo i stavlja se uvijek u blizini akumulatora zbog osiguranja auto instalacija a ne zbog sigurnosti amp-a jer on na sebi ima odgovarajucu zastitu...(bile to automatske sklopke ili osiguraci, nekad su na a nekad ispod pojacala)
drugo ako imate neki opasan HU (head unit-radio) trebalo bi isto pojacat instalaciju (plus i minus)
na jednom od foruma je ocjenjavanje HU-a koji su se svidjeli korisnicima, medju prvima je bio clarion,alpine,pioneer pa kenwood a na krajevima je bio sony,lg i tak ti iz metora i getroa i Tisak kioska :-D
svaki HU ima izlaz\e za pojacalo\a ( ako nema nemozemo spojit pojacalo) oznake watta koliko ima nisu toliko vazni jer svaki svira tu negdje (ali uvijek imajte na umu koliko para toliko muzike) ako kupujete novi HU bolje uzet polovan jer cete za iste novce dobit barem 60-tak% bolju stvarcicu za 600kn se dns moze jako dobar HU nabavit
dalje zvucnici: imate 3-way znaci zvucnici koji su skretnicom odvojeni znaci ima tweet za visoke frekvencije, mid za srednje i kick za kick (citaj kick a ne bass) tko slaze tak nes vjerovatno ima znanja i uvijek ide na pojacalo jer sam hu nemoze pokrenut takvo sto (moze ali su rezultati smijesni)
2-way ista stvar odvojeni skretnicom ali bez mida slusao sam par puta bez pojacala, znaci direktno na HU i nije bilo toliko lose ali ipak posebno pojacalo tek daje pravu sliku za ovakvo sto
sad nam dolaze na red "obicni" zvucnici imate dvosistemce,trosistemce i sta ja znam sta, to je napravljeno da nam bude jeftinije i manje kompliciranije za spajanje
da razjasnimo nemora 3-way svirat bolje od "obicnih" zvucnika cesto ovisi o uvijetima koji su dani samim zvucnicima, recimo dali sviraju u vratima, u panelima....u automobilima su (mislim svi) zvucinici na 4 oma (na istom otporu su rejtani i HU-ovi, kao sto sam reko imaju od 18-27w rms-a)
subwooferi su zvucnici koji nemaju sta svirat preko 60-tak Hz preko od njihovog zvuka pocinje bolit glava, najbitnija je kutija u cijeloj stvari jer kutija daje zvucniku smjernice kako da radi, bitno je da iznutra sto gladja i obradjena, mora biti zatvorena na svim stranama sa ljepilom ili silikonom osim na mjestu di je port(otvor)mora biti kruta, testirat mozemo da kucnemo o kutiju u da cujemo tup zvuk tipa kad kucnemo o zid :-D tad bi bila idealna...na serafima nemojte stedit...litraza kutije je isto jako bitna s time se ne isplati igrat jer mozete stavit woofer od 1.5t kn u krivu kutiju i nece nikako svirat dok mozete stavit paju 307 recimo kosta oko 400-500kn da svira do boli,glasno jasno duboko i kontrolirano...
svaki woofer koji je u prodaji ima svoju preporucenu litrazu za pravljenje kutije, postoje kompresijske kutije(zatvorene) bass reflex(kutija s otvorom,bio to round port ili slot port) i band pass...prva kutija je najcesca za fine zvukove i za one koji ne slusaju crnce,bass reflex je kutija koja jednostavno najcesci izbor jer u 80% woofer dobro svira u njima ma kako napravljne, band pass je definitivno najbolji izbor, u toj kutiji woofer nema izoblicenja i uvijek ima ugodan zvuk, najteza je za izradit i dosta je teza od drugih nabrojenih jer u samoj kutiji postoje 2 komore...
snaga woofera je oznacena u wattima i woofer ima oznake na kojem su otporu zavojnice, najpoznatije su zavonice s 2 i 4 oma...onda duple zavojnice oznake d2 (2plus2) d4 (4plus4) i d3 (3plus3) to su ovi normalni :-D a imate i woofere cesto su za natjecanja i s manjim otporima tipa d1 , d 0.5.... ali ima i woofera s 3 ili 4 zavojice...takve se rade radi vise kombinacija spajanja otpora na zvucnicima...svaki woofer ima specifikacije i ajmo rec najbitnije su znaci sami xmax (koliko woofer ima hoda, odnosno koliko moze max radit) , onda FS znaci rezonantna frekvencija woofera ispod koje se nebi smilo ic jer tada sami drajver moze ostetiti, otpor i snaga....sada kada znamo specifikacije woofera idemo na tunniranje kutije :-D (u kompresiji ovo ne vrijedi tamo utjece samo litraza)
to ne znaci da stavimo boje i da izrazimo s plastikom woofer i nakeljimo neonke :-D nego da otvor na kutiji (port) pomocu odgovarajuce duzine cijevi ili otvora "tunniramo" prilagodimo koje frekvencije da svira (to omogucuje port) sto kraca cijev to kutija vise frekvencije svira a sto kraca to kutija nize frekvencije svira znaci ako je FS drajvera 32 hz ispod toga nevalja ic jer znate sta ce se desit (ne odmah ali se moze ostetiti)
eto kad smo skuzili sta je woofer i kako radi i slozili kutiju i mislimo da je sve u najboljem redu dolazi na red pojacala i njihova snaga :-D to je uvijek najzanimljivije
ja bi sad podjelio pojacala na tri vrste prva je ona pojacala sto se mogu kupit u getro-u,metro-u,technomax-u i tak to...druga vrsta bi bila u ducanima za auto akustiku a treca bi bila ona za natjecanja koja se rade skoro pa po narudzbama...
prva vrsta cesto ima cudne deklaracije pojacala neas sta vidit a pise 1000W i to velikim fontom :-D
pogledamo sada rms oznake tu su brojke barem 3-4 puta manje ...i od toga maknite jos nekih 10-20% i tek cete tada znat koliko vam pojacalo zaista ima snage, to je isto kad aerox s kitom po cajgeru napravi cijeli krug ...jebx majku ide 150 kmh :-D :-D, jedino sto je dobro u njih je da nis nije dobro i da se takvo sto ne isplati kupit jer se gubi novac ako kosta 500kn recimo imao sam mc hammer mha-600 pise da ima 150x2 rms-a na 4 oma kad sam ga prodavao ljudima koji znaju dobio sam 150 kn :-D dok za neko rabljeno pojacalo koje kosta 500 kn uvijek mozete dobit 500 kn,em cete imat vise snage bolji zvuk a i moci cete dobit nazad novce....
druga vrsta je vec malo ozbiljnija tada trebamo malo vise struje , moramo uzimat novi akumumlator s vise ampera u kratkom spoju jaca kvadratura kabla osiguraci i to bi bilo to ...deklaracije snage su vise istinitije i ajmo rec jako dobra cijena za ono sto se dobije...recimo bransona koji ima po deklaraciji 3 kw na 1 om (doduse monoblok i spaja se samo na woofer) moze se nac za 1600kn :-d zaista super cijena, sound magus 1.5kw nov kosta 750 kn :-D neka min ima 1.1kw opet odlicna cijea a polovni se nadje za 500-600kn...takva pojacala mogu tjerat woofere i jace od svoje snage samo sto se woofer nece maximalno iskoristiti
treca vrsta ampova je za natjecanja ...tu se cesto lazu brojke ali ne na gore nego na bolje :-D zbog klasa u natjecanju gleda se deklarirana snaga tada se pojacalo koje je deklarirano 600w tretira kao 600w a ne kao 930w koje ima na strujnim kljestima :-D dd ss1a nov je oko 350-400eura, spajaju se na nize otpore jer su stabilna na nizim otporima npr. 025,0.33 i tak to...i sto je najzanimljivije trpe napon i do 18V :-D
eo sad kad smo sve objasnili da napravimo rezime teme pojacalo-woofer
1.slucaj jace pojacalo slabiji woofer...to je dobra kombinacija, jer tada ne koristimo cijelu snagu pojacala manje se grije i mozemo stavit (ako ima vise zavojnica imamo i vise kombinacija, fizika,7.razred,paralela i serija)na visi otpor(visi otpor veca kontrola-ljepse zvuci)
2.slucaj slabije pojacalo jaci woofer....losa kombinacija, u ovom slucaju pojacalo se vise tereti vise grije i pitanje kada ce se sve ugasit, moze ono normalno svirat ali ako bi pojacali vec nakon par min se moze sve zgasit ( u najboljem slucaju)
3.slucaj ako ce gledati navode i ako woofer i pojacalo imaju istu snagu to mi mnogi rekli da je idealno ali po meni je dobro...najbolja kombinacija je jace pojacalo slabiji woofer...svako pojacalo ima potenciometar oznacen pod GAIN i time stelamo jacinu snage na wooferu(najlakse receno)
ako se tebi gasi rekao bi da si u drugoj skupini :-D eto svima pozz
EDIT: svi koji su imali kondenzator rekli su da im je bass muljaviji i sporiji...