Tehnički kutak > Tehnička pitanja
Varanje na kocionim plocicama
Corector:
Narucis kocione plocice telefonski i dobijes kurcinu, em je ruckica mekana sto izuzetno zadovoljava one koji se ne voze i uopce ne voze takodjer, em je povrsina kocione povrsine manja (zeljezna baza je ista). Dobijes efekt socijalne kocnice. Steta sto je prvo potvrdjeno u praksi, pa tek onda u teoriji, ali tko ce svaki detalj studirat do amena.
Ne mozes bez studiranja nista, tako da sam si usteko i diplomu kocionicara jer me nece vise nitko jebavat.
Trw
Ebc
Malossi
3alfa3:
EBC? Vidim FA u nazivu, obicno je kod EBCa tako. Barem za Kawasaki je metalna plocica naravno zadane dimenzije, a "feroda" (dio koji je u kontaktu s diskom) je manja u odnosu na OEM (mozda i nije manja, ali napravljena je iz 2, a ne jednog dijela pa je kontaktna povrsina manja). Ali to ne znaci da ne valjaju, dapace, bolje su, feeling je primjetno bolji kod kocenja, pogotovo na laganim doziranjima jer tada hvata jace.
Pricam o sintered EBC plocicama (a i OEM Kawaskai su sintered samo druge firme)
Sto se debljine mesa tice, i tu je EBC tanji, ali, trajnost mi je ista kao i kod OEM plocica. Razlika od cca 0,5-0,8mm (zaboravio vec tocno, ali ajmo rec max 1mm razlike, vjerojatnije blize 0,5mm razlici)
E sad, velis mekana rucka.... Obzirom da nisi petljao po hidraulici (tekucini, pa eventualno lose odzracio), vjerojatno se radi o tome da nova plocica treba neko vrijeme da se prilagodi starom disku, al pretpostavljam da to znas i sam kao i da znas kako bi se "razrada" disk plocica trebala napravit ispravno/optimalno, ako ne, pitaj, objasnit cu (neda mi se sad pisat ako to nije to sto te muci)
Corector:
Da, razliciti su pojmovi kad je kocnica mekana zbog zraka, i kad nije dovoljno efikasna zbog ppovecanog praznog hoda. Ovdje se moze pripisati osjecaj povecanog praznog hoda rucice zbog smanjene debljine kocionih plocica, gdje poluga/rucica postaje efikasna osjetno kasnije. Kad su se plocice vec dosta potrosile (na 1/3, dakle pred zamjenu ako cemo ocuvati diskove) poluga je postala efikasna kod jakog kocenja gotovo pred dodir gripa. Ne znam zasto neke celjusti imaju povecanu zracnost izmedju plococe i diska i kako to smanjiti, osim da utjecem na pomak klipica u neuttalnom polozaju, kao nekakav pre load. Jednom prilikom nakon reparacije celjusti u Sulekovoj, imao sam jos veci pomak klipova od neuttalnog polozaja do diska sto me jako iritiralo jer povecava prazan hod na rucici koji je iznad normale. Zatim, ppstoje izuzetno tvrde kocnice na dodor gdje nema dalje kad plocice dodornu disk, a vecina ih "zvace" kad stisnes rucicu do kraja.
U principu imamo brzu reakciju s novim plocicama propisane debljije, jer ostvarujemo kocionu silu manjim pomakom kocione rucice.
Kad smo vec kod kocnica, nedavno je kolega odzracivao iste na jednoj Hondi bez Abs-a, i to s vakumskom pumpom. Ne znam kako mu je povuklo zrak, pa je imao razocaravajucu i neefikasnu rucicu na dodir zbog zraka. Tu sam primjenio metodu finaliziranja koju sam skuzio na izizetno teskim sistemima za odzracivanje. Primjer za desnu kocnicu. Namotam puni lijevo, sporije stisnem rucicu kocnice do kraja i naglo je pustim, da je napenalim. Prilikom tog brzog povrata, klip izvuce i najmanje zaostatke zraka, a moze se i odzraciti mekana kocnica na taj nacin. Meni sluzi za zavrsno finaliziranje kad na odzracniku vise nista je izlazi, tu dobijem na tvrdoci kocnice.
JogFromYamaha:
mogu ti samo potvrditi da sam proslo ljeto ostao bez zadnjih plocica i rekoh ok mjenjas gumu stavis ih odma pa si miran.
Uzeo Newfren jer drugo nije bilo dobavljivo radi"ko-rone" koga briga ok, stavim ih ista prica, fali u startu 1mm mesa.
Naravno odma narucio ferodo i dosli za tjedan i pol i vidi cuda sve super koci.
3alfa3:
--- Citat: Corector - 10 Lipanj, 2023, 11:02:31 ---Da, razliciti su pojmovi kad je kocnica mekana zbog zraka, i kad nije dovoljno efikasna zbog ppovecanog praznog hoda. Ovdje se moze pripisati osjecaj povecanog praznog hoda rucice zbog smanjene debljine kocionih plocica, gdje poluga/rucica postaje efikasna osjetno kasnije. Kad su se plocice vec dosta potrosile (na 1/3, dakle pred zamjenu ako cemo ocuvati diskove) poluga je postala efikasna kod jakog kocenja gotovo pred dodir gripa. Ne znam zasto neke celjusti imaju povecanu zracnost izmedju plococe i diska i kako to smanjiti, osim da utjecem na pomak klipica u neuttalnom polozaju, kao nekakav pre load. Jednom prilikom nakon reparacije celjusti u Sulekovoj, imao sam jos veci pomak klipova od neuttalnog polozaja do diska sto me jako iritiralo jer povecava prazan hod na rucici koji je iznad normale. Zatim, ppstoje izuzetno tvrde kocnice na dodor gdje nema dalje kad plocice dodornu disk, a vecina ih "zvace" kad stisnes rucicu do kraja.
U principu imamo brzu reakciju s novim plocicama propisane debljije, jer ostvarujemo kocionu silu manjim pomakom kocione rucice.
Kad smo vec kod kocnica, nedavno je kolega odzracivao iste na jednoj Hondi bez Abs-a, i to s vakumskom pumpom. Ne znam kako mu je povuklo zrak, pa je imao razocaravajucu i neefikasnu rucicu na dodir zbog zraka. Tu sam primjenio metodu finaliziranja koju sam skuzio na izizetno teskim sistemima za odzracivanje. Primjer za desnu kocnicu. Namotam puni lijevo, sporije stisnem rucicu kocnice do kraja i naglo je pustim, da je napenalim. Prilikom tog brzog povrata, klip izvuce i najmanje zaostatke zraka, a moze se i odzraciti mekana kocnica na taj nacin. Meni sluzi za zavrsno finaliziranje kad na odzracniku vise nista je izlazi, tu dobijem na tvrdoci kocnice.
--- Kraj citata ---
Hidraulicka kocnica ne zna jel meso na plocici debelo ili tanko/potroseno, samo je razlika u nivou tekucine, a ako nije ispod minimuma da udje zrak, razlike nema u hodu rucice ako je sve ispravno.
Inace, kad se mijenjaju disk plocice postoji predradnja koju malo ljudi prakticira, a trebali bi: skines celjust(i) bez da klipic(i) budu utisnuti u celjusti kako porljavstina nebi zavrsila izmedju klipica i brtvi, izvadis stare plocice i onda napumpas klipic(e) malo van pa ih dobro operes. Tek onda ih vratis do kraja, stavis nove plocice, napumpas kocnicu da klipic(i) stisnu plocicu do diska i to je to.
Podrazumijeva se da se i klizaci (pinovi) po kojima plocice klize redovno ciste, pa i lagano obruse ako bi imali zareze, a i klipove bi trebalo redovno prat ako se vozi u uvjetima koji ih jako prljaju (zimska voznja po nasoljenim cestama pogotovo, tada nije lose ni svakodnevno vodom isprat sve to)
Nikad u zivotu ni na skuteru, motorima, autima nisam osjetio da bi hidraulicna kocnica (pedala kod auta, rucice kod skutera/motora) bila u drugom polozaju i drugacije hvatala kod promjene disk plocica (vidi prvu recenicu ovog posta).
P.S.
jos jedna bitna stvar kod promjene disk plocica: ako je kociona tekucina mijenjana kad su plocice bile vec potrosene, onda ce biti nivo prevelik kad se stave nove i na to treba pazit. Obicno mijenjam tekucinu kad i plocice (jednom godisnje u slucaju Z900 jer taman toliko km mi traju plocice) pa ne moram mislit o tome, samo prvo stavim plocice, a tek onda tekucinu kako bi nivo bio ispravan.
Navigacija
[0] Lista Poruka
Idi na punu verziju