MojSkuter.com FORUM
Tehnički kutak => Tehnička pitanja => Autor teme: Igoreta - 19 Veljača, 2016, 20:03:06
-
Nisam baš čest gost na ovom forumu (jbga, vozim motor :laughing7:), tražilica nije našla ništa korisno, stoga se ispričavam ako pokrećem temu, a odgovor postoji već negdje.
Kum ima Xmax 250 2006. godina, s karburatorom. Nakon kaj ga je uhvatio pljusak prošlo ljeto, skuter mu je crko i otad se ne budi. Prema njegovim riječima, desilo se u vožnji, i kaže da je naprijed čuo nekakvo kliktanje i nakon toga ga više nije mogao upaliti. Još onda smo raskopali sve živo, provjerili sve, i jedino je ostao CDI kojeg nemožemo probati.
Dakle, provjereni su svi osigurači. Svi releji. CDI dobiva napajenje svugdje di treba (provjereni svi prekidači). Pickup daje neki napon, 0,1 VAC. Alternator daje napon, 6,5 VAC između dviju od tri žica. Jučer sam čak i raskopao da dođem do pickupa i statora, sve djeluje ok. Bobina naravno isprobana, i ohmski, ali i "glumom" impulsa i iskra se desi.
Dakle, CDI ne daje impulse.
Da li tko zna u čemu bi još mogao biti problem?
Zasad smo i dalje na CDIu. Da li je moguće spojiti neki drugi (npr. Piaggio, kineski ili barem drugi Minarelli) CDI? Kaj se dešava s kodom ključa?
Ima i jedan razbijeni Xmax 250 injection u Splitu, čak je opcija i da ga uzme pa promijenimo komplet mašinu. Da li paše? Meni se čini da paše, ali ipak bi trebali prije kupnje biti 100% sigurni.
Eto, puno neodgovorenih pitanja, nadam se da netko ima odgovor na barem neko od njih.
-
treba nac u manualu kolki impuls cdi salje na bobinu pa vidit dal je tu problem..i kolke su tocne vrijednosti koje pickup mora slat na cdi..
ako na oko izgledaju namotaju i pickup dobro,to ne znaci da nisu izgorili iznutra..
za stavit i.e. motor treba i kompletnu instalaciju sa kljucevima bravama i svim trosilima stavit da bi radilo..
mada ne vidim zbog ceg bi to radili posto je kvar na struji a ne mehanicki..
-
jebe tebe ono kaj jebe sve xmaxe
odnosno hoce istrulit cesto zica od cdija do bobine i od namotaja do cdija jer su ju montirali tako da ju zaljeva stalno voda
s magneta na cdi ti treba dolaziti minimum 30v izmjenicne inace ti se cdi ni ne pali
ne vjerujem da je namotaj otiso sam od sebe vec da je do zice kaj sam prije objasio
pikap sve iznat 0.06V je uredu
mozes pregledati jos bravicu killswitch na bocnoj nogari i budi siguran da si napunio akumulator dok ga mjeris
i probaj ga palit s odstekanim cokom jer znaju biti defektni pa prek coka se stvara kratki spoj i krade sve s namotaja i nema dosta struje za paljenje masine
preslagavanje je zajebano jer kao sto je stef reko trebas sve sve odnosno komplet donor bajk
-
Hvala na odgovorima.
Znam da za i.e. swap treba komplet struja, to "imamo". Bitno je samo da mehanički mašina paše, bez nekih preinaka. Ideja nije samo zbog ovog kvara, već i zbog manje potrošnje goriva, a ima ova mašina i malo problema s pumpom vode, koji se već javlja nekoliko puta (slini ulje).
Ovo s čokom je dobra ideja, baš ću probat.
Inače, u manualu ne piše koji napon treba davati pickup, niti CDI prema bobini. Ima samo vrijednosti otpora koje mjerim ispravno.
Nisam shvatio, gdje treba davat 30V? Alternator? Kakve veze on ima s CDI, on ide direkt na regler? A i prema shemi nema nikakve veze s CDI i stvar bi trebala šljakat i bez reglera. I to sam probao, naravno bez uspjeha.
Svi switchevi su ispravni, sve kaj ulazi/izlazi iz CDI je kak bi trebalo biti, jedino frajer ne daje niš na bobinu.
Desilo nam se jednom da je kod ključa se pogubio, potpuno isti problem, samo onda nije ni pumpa goriva radila. Sad koristimo crveni ključ i pumpa radi.
-
Eh da... Nikak da se sjetim jedne bitne stvari... CDI zuji. Ne stalno, samo kad dobi 12 V od kontakt brave.
Probao sam na stolu, dakle samo plus i minus, sve ok, a kad dodam još plus od kontakta, počne zujat.
-
more bit onda da je cdi otiso u penziju..
bilo bi najjednostavnije da imate takav skuter u blizini pa probat cdi prebacit za 100% potvrdu dijagnoze..
vodena pumpa je ista na karb i i.e. masini tak da mogel bi vam se desit isti problem i na njoj..
odrzavam jedan xcity 250 i.e. sa istim tim agregatom,2007g i sa 16tkm propisala vodena..tj ulje
-
voltaza s namotaja pri verglanju mora biti veca od 30V izmjenicne struje
razlog zbog kjeg cdi zuji je da to nije cdi nego TCI (transistor controlled ignition modul) paljenje, odnosno imas mini kompjuter paljenja kak ima vise motora koji su na karbu
da bi zadovoljili odredene "norme" ponasanja
kaj se tice samog rada tci-a
on je osjetljiv na pad voltaze u sustavu jer se kompjutor gasi ispod 10V
tako da poluprazan akumulator, defektan cok, bilo koje trosilo u sustavu koje stvara kratki spoj ili sauga struju prekomjerno neda dovoljno
struje tciju da radi kako bi trebao
razlog koji sam ti navel s zicom je taj da cesto zica napona ili zica mase korodira interno ili ima interni lom pa dobivas struju slabo, na prekide ili opce ne
samim time kaj zuji je dobar znak za tci jer neki klinac u njemu radi i vecina tcija zuje
tci ti se napaja sekundarno preko akumulatora (da prepoznaje kljuc i senzore i kao balans voltaze) i primarno preko reglera gdje direkt sauga struju za paljenje koju prosljeduje na bobinu
bilo koji kabel napajanja (+ ili -) i kabli mase i triger impuls da imaju interni lom nece bacat iskru i nece radit ispravno
-
Probal sam bez čoka... i ništa.
Mjerio sam kablove ohmski i nisam primijetio ništa čudno. Mjerio sam i napon direktno na CDI (TCI, kak oćeš) i nisam primjetio ništa čudno, uvijek je cca 12,5V. Od pickupa (triggera) imam signal skroz na CDI.
Da, bilo bi najjednostavnije kad bi imali neki isti CDI pa da piknemo i riješimo dilemu. Ako ima neki dobrovoljac, slobodno se javi. Možemo i ovaj koji je kod mene piknut u ispravan skuter pa vidjet dal radi ili ne.
Jedino kaj još mogu probat je potegnut nove žice za bobinu, ali i napajanje od akumulatora, čisto da i taj problem odbacimo kao mogući.
Akumulator nije poluprazan jer ga svaki put napunim prije "testiranja" gdje pokazuje 12,8-12,9 V, a uvijek nakon testa ima 12,5-12,6 V.
-
Probal sam i s novim zicama, dakle od CDI do bobine, masa nova od aku do bobine i CDI, a staru masu sam koristio za ostalo. Naravno i dalje nista od iskre.
-
kolko izmjenicne ti daje magnet?
-
Pa napisao sam, između 2 od 3 žica mjerim 6,5 VAC. Ovih 30 V mi još uvijek nije jasno po kojoj računici da bi dobio 14 VDC.
A uostalom, i dalje mislim da bi bez napajanja reglera trebao dat bar znakove života. Uostalom, nije isto na kojem broju okretaja radi mašina, zar ne?
-
regler je step down konverter
odnosno s voltaze preko 100v dok masina vrti u obrtajima smanjuje na 14v na vecoj amperazi
kaj ti nije jasno
-
regler je step down konverter
odnosno s voltaze preko 100v dok masina vrti u obrtajima smanjuje na 14v na vecoj amperazi
kaj ti nije jasno
Pa sve to... Moram priznat da nemam iskustva s moto elektrikom, stoga neću uopće ić u rasprave.
Išao sam iz zajebancije izmjerit napon koji regler daje, cca 8,5 V prilikom verglanja. Nekak sam uvjeren da bi pri nekim "normalnim" okretajima bilo sve kak treba.
Al da se vratimo mi na problem.
Sve ovo kaj si ti napisao ima smisla, ali nema mi smisla zakaj nebi bacio neku iskru i bez reglera. Naime, kolko puta se desi da ti je aku "pri kraju" pa jedva okreće, i onda onaj zadnji okret upali mašinu.
Ovo da se CDI/TCI napaja primarno preko reglera stoji, ali da ga jbeš treba moći upaliti i bez njega, a druga je stvar kak će šljakati ili neće bez njega.
A već sam napisao da sam povukao komplet novih žica prema CDI, dakle i to je isključeno. Da mu fali struje, ne kužim kak, ako mu aku ne daje dovoljno, onda neznam kak će mu "alternator". Kao što sam već napisao, napajanje CDI (i stalno, i preko kontakt brave) je stabilnih cca 12,5 V. Da je riječ o slabom kontaktu (dal na konektoru ili negdje unutar same žice) onda bi s porastom struje kontaktni otpor prouzročio poveći pad napona koji bi se svakako trebao vidjeti na samom CDI. A tu onda ima smisla ona priča o tome da se gasi ispod 10 V. Ali u tom slučaju i ohmmetar bi trebal skužiti neki povećani otpor, barem onak da se ne može "smiriti".
Sad dok sam ovo pisao malo sam razmišljao, i jedino mi ima smisla da CDI ne reagira bez reglera (ili ako je neispravan) je taj da onda CDI ne reagira na naponima manjim od granice koja je negdje između 12,5 V i 14,4 V (ili kolko već regler treba davati), a ne onih 10 V.
-
vozi ga na servis pa mu pametuj kaj tebi ima smisla a kaj nema
jer s 8v nemozes ni daljinski za garazu napajatako ti kazem da trebas imati na verglanju minimum 30V AC a ti imas 8
-
E dečec...
Lako je bit serviser kad neko drugi plaća, onda mijenjaš sve po redu.
Da u servisu mogu provjerit CDI već bi odavno to napravili pa bi znali na čemu smo.
Ne kužim zakaj uporno odbijaš da je CDI kriv?
Ti si jedini koji tvrdi da "alternator" ima veze s bacanjem iskre. A pitao sam razne ljude, koji doduše imaju iskustva s autima, a i servisni manual uopće ne spominje. Prvo se pregledaju osigurači, zatim bobina i svijećica, zatim pickup, pa onda svi kablovi i prekidači. Ako sve to je ok, lijepo kaže da se promijeni CDI.
Ne želim reć da nemaš pojma, možda si zbilja najpametniji na svijetu.
Ali zasad si ti sam protiv svih (pogotovo zdrave logike), stoga sorry ali ne mogu te uzet kao relevantnog. A ti se ljuti kolko hoćeš.
Hvala ti za savjete, al ne želim se prepucavat, stoga te molim da zaobiđeš ovu temu ukoliko nemaš još koji pametni savjet.
Pozdrav!
-
8V imas van iz reglera ili van iz namotaja?
-
Kao prvo nisam decec i srafim motore preko 15 godina i ako mislis da automehanicar bude slozil onda vozi pa nek ti slozi.
Auto paljenje nema nista s motorima, sustav je kompletno drugaciji.
Auto bobina uzima struju iz akumulatora da baci iskru i ako krepa alternator auto radi dokle akumulator ima struje.
Motor paljenje se NE vrsi preko akumulatora vec se za bacanje iskre i napajanje bobine koristi struja direktno iz magneta,
znaci struja s namotaja napaja vsokoamperaznu stranu TCIja i bobinu, puni ili prazni akumulator ti nista ne znaci jer DC sustav regulira samo kut paljenja u tciju.
Ako mislis da je tci kriv sto ti magnet daje 8.5V struje onda mjenjaj tci i baci 320e u zrak mozda ti se posreci, a vjerojatno je da je do napajanja
samog tcija ili kod kljuc antena kaj je poznat problem na tom tipu motora.
Ja ti kazem da nes sa dovodom struje ili namotajima nevalja i da treba raskopati i pogledati prije nego bacas pare u zrak.
Alternativa ti je uvjek da spalis 1000e+ i da mjenjas sve i svasta
ili das svom automehanicaru da srafa koji ce se češkat po glavi dok vidi da nema obd2 konektor i da mora sam vidjeti kaj od struje jebe.
-
8V imas van iz reglera ili van iz namotaja?
8V je van iz reglera.
Namotaji daju 6,5 V svaka kombinacija (2 od 3).
-
Kao prvo nisam decec i srafim motore preko 15 godina i ako mislis da automehanicar bude slozil onda vozi pa nek ti slozi.
Naravno da nebude, pitanje je kaj bude i autoelektričar napravil. Sve se vrti oko "neispravnog" CDIa koji je, jbga zaliven cijeli u masu pa se ne može otvorit da se pogleda. "Pametniji" servis bi imao nekoliko starih pa bi se eventualno dalo piknuti neki drugi i probati. A to je pitanje dal bi i ovlašteni servis imao. Zato sam se i obratio ovdje na forumu da vidim dal se može nešto skemijati.
Auto paljenje nema nista s motorima, sustav je kompletno drugaciji.
To neznam, stoga neću komentirati.
Motor paljenje se NE vrsi preko akumulatora vec se za bacanje iskre i napajanje bobine koristi struja direktno iz magneta,
znaci struja s namotaja napaja vsokoamperaznu stranu TCIja i bobinu, puni ili prazni akumulator ti nista ne znaci jer DC sustav regulira samo kut paljenja u tciju.
Jel ti shvaćaš da se ovo što ti govoriš kosi s osnovama elektrotehnike?
Naime, struja je tok elektrona od većeg električnog potencijala prema manjem. Dakle, da bi CDI (TCI, kak oćeš) vukao struju direktno iz reglera, on mora davati napon veći od akumulatora. Ako ti tvrdiš da napajanje TCI mora biti preko 13 V da bi dao iskru, onda možemo raspravljati o tome da je uzrok kvara neispravan regler/namoti.
U svakom drugom slučaju, uvjeren sam da će struja primarno ići iz akumulatora, nego iz reglera. Ne vidim zašto je uopće bitno TCIu od kud struja ide.
Ti si sam naveo da TCI neće radit ispod 10 V, što ima smisla, ali ponavaljam, napon na TCI na pada ispod 12,5 V.
Ako mislis da je tci kriv sto ti magnet daje 8.5V struje onda mjenjaj tci i baci 320e u zrak mozda ti se posreci
Daj molim te pročitaj moje postove s razumijevanjem, a nemoj samo gledat do svog nosa.
Ja ne mislim da je TCI kriv što namoti daju 6,5 V (regler 8 V) NAPONA, već mislim da regler nije kriv što TCI ne radi.
Badava ti sve godine iskustva ako neznaš osnove.
, a vjerojatno je da je do napajanja
samog tcija ili kod kljuc antena kaj je poznat problem na tom tipu motora.
E ovo je već konstruktivan prijedlog, koji prihvaćam kao takvog.
Ako te dosad već nisam previše naljutio :icon_biggrin:, pojasni malo kako taj kod radi i da li ga se može "zaobići".
Naime, kolko sam shvatio, pumpa radi samo dok je crveni ključ u bravi, dakle kod se očita. Lampica na instrument tabli svijetli kako treba kad je ispravan kod (prema uputama u servisnom manualu).
Imali smo potpuno iste simptome jednom prije, kad mu se pogubio kod na crnom ključu, jbga budala ga imao u džepu skupa s nekim magnetom. Tad smo riješili problem tako da smo stavili crveni ključ i sve ok. Kasnije je on sebi napravio nove crne ključeve s kojima se vozio.
-
si mjerio AC ili DC van iz namotaja?
-
si mjerio AC ili DC van iz namotaja?
Iz namota 6,5 VAC (efektivno, tak mjeri unimer), a iz reglera 8 VDC.
-
Evo, vrag mi ni dal mira, pa sam išo mjerit neke stvari na svom drlu...
Prilikom verglanja napon na namotima statora iznosi 4,6 VAC (dakle, efektivno). S tim da skoči prvo na 15 VAC, a onda se ustali na 4,6 VAC.
Na Xmaxu također skoči na nekih 14 VAC, i onda se ustali na 6,5 VAC.
Kad je sve ugašeno, na regleru se mjeri napon akumulatora, tako je na oba vozila. Na mom drlu prilikom verglanja napon padne na 8-8,5 VDC, a na Xmaxu padne na 10-10,5 VDC. Dakle, po ovim brojkama se da zaključit da je stanje na Xmaxu bolje nego na mom drlu.
Nije mi se dalo slagat skalameriju da izmjerim kolko moj regler daje u praznom hodu, ali mislim da to zapravo nije ni bitno.
Na mom drlu se može nešto i izmjeriti na izlazu iz CDIa, prema bobinama. Napon varira (naravno, jer signal prema bobini je u obliku pulsa), ali da se izmjeriti na trenutke i 1,5 VAC, a varira cca 0,5-1,0 VAC. Isto naravno na obje bobine.
Moje drlo je Yamaha TDM 850 4TX.
-
kljuc je kodiran
da bi masina palila potrebno je da se ucita kod s kljuca sto radi antena koja je ugradena u blizini bravice
dok tci vidi kod onda masina vergla i baca iskru
ako je bravica u poziciji paljenja a koda nema, nema ni iskre od tcija
-
To sam znal i prije...
Očekival sam malo više detalja, ono ide napon taj i taj, onda ako je pravi kod desi se rezonancija pa je napon drugačiji i sl. Ključ sam po sebi ne generira kod.
-
ako je do koda koji se ne cita nema ti pomoci bez kompjutera
jer se mora spojiti na komp i ponovno priuciti da radi na kod koji je na kljucu
ili šatrovački mjenjas pola elektronike da bi radio s novim kljucevima
-
vezano uz napon s namotaja,sustav je malo drugaciji ali za usporedbu piaggio 50 s namotaja daje preko 200VAC za nabijanje CDIa, a preko 30VAC prema regleru.
-
evo jedna tema od pred koju godinu mozda pomogne stogod :skuteras1:
http://forum.mojskuter.com/index.php?topic=30697.0 (http://forum.mojskuter.com/index.php?topic=30697.0)
-
vezano uz napon s namotaja,sustav je malo drugaciji ali za usporedbu piaggio 50 s namotaja daje preko 200VAC za nabijanje CDIa, a preko 30VAC prema regleru.
Prilikom verglanja ili u radu?
-
Da ne otvaram drugu temu...
Raskopao sam vodenu pumpu. Ista je bila reparirana u jednom poznatom servisu (nije ovlašteni). Nakon više od jednog ponovnog dolaska konačno je prestala curiti vodu. Međutim, siguran sam da slini ulje, ispod je sve masno, a i vlasnik je primijetio potrošnju ulja od cca 0,2 L na 100 km. Nisam primijetio da miješa ulje i vodu, znači semerinzi bi trebali biti ok. Ali gumica koja dihta ulje je sigurno bila loša, a i interesantno je da je u tom servisu stavljena diht masa svugdje, i preko gumica i preko željeznog dihtunga (poklopac pumpe), čak i na spoju same pumpe s mašinom. Prema servisnom manualu tu nejde nikakav dihtung.
Ono kaj mene sad buni je slijedeće. Na kućištu pumpe s donje strane nalazi se jedna rupa fi cca 3mm. Ista je bila začepljena s diht masom. Nalazi se nakon gumice, znači nebi trebalo ići ulje kroz nju. Moja pretpostavka je da je to neka vrsta odušnika u slučaju da propiša neki semering pa da ne dođe do miješanja ulja i vode već da taj propišani dio isuri van.
Sad nisam pametan kaj napravit s tom rupom.
Inače, u rashladnom sistemu je bilo jako puno hrđe, neznam da li je to od dugog stajanja (od srpnja prošle godine) ili je nekakav korodivni element završio u sistemu.
Sve sam oprao i sad krpam pumpu, čekajući CDI koji bi trebao uskoro stići iz Italije.
-
ta rupa je odusak kak i sam rekel,ako procuri ulje da ne pronije u vodenu,ili pak ako procuri semering vodene da ne probije uljni pa krene mjesat ulje i antifriz..odusak mora bit odcepljen,da ima funkciju za koju je namjenjen..
sve slozi kak stoji u manualu,zamjenit semering na stranu kartera ulje,a na vodenoj lezajeve i pakung..
-
Ni mi vrag dal mira (jbga, to je jače od mene :icon_biggrin:) pa sam raskopal sve. Šprical sam wd kroz tu rupu i primijetio sam da prolazi na stranu ulja.
Naravno nemreš raskopat da ne sjebeš, tak da moram nabavit novi set.
Jel bolje oriđiđi (ak uopće ima) il je i onaj Vicma iz Noveme ok?
Btw taj je sad bil gore.
-
vjerojatno su reparirali samo pumpu,bez ovog semeringa za ulje,nije im se dalo valjda ispustat ulje i sve kak spada napravit pa su zacepili odusak..
najbolje sve raskopat,bacit ulje van i slozit na novo i kak spada pa i frisko ulje stavit..
ja sam ugradil dosta rms setova na skutee sa takvim sistemom i nikak problema,kad se sve pocisti i slozi kak treba onda je to to..
-
Mijenjali su sve komplet sigurno, jer vlasnik ima stari onaj "plašt" na koji ide opruga od semeringa vode. Ne vidim razloga da su to skidali a da nisu i uljni semering promijenili.
Di nabavit taj rms i kolko dođe?
-
rms ima u auto kreši...
ako su natrpali diht mase u odušak,onda je svašta moguće :icon_biggrin:
-
Još jedna zanimljivost....
Skino sam poklopac termostata, kao da ga očistim, s obzirom da sam pronašao dosta hrđe. A kad ono, nema uopće termostata. ??? Još blesavije mi je bilo kaj nema ni nikakvog dihtunga, nego je direkt metalni poklopac na metalno kućište. Nije mi jasno kak tu nije curilo. ???
Ono kaj me još više buni je to kaj onaj pipac na poklopcu na koji ide crijevo prema frgiću je "zaštopano", odnosno rashladna tekućina ne može ići u frgić. Kolko sam uspio vidjet, rupa nije zaštopana, već je opće nema. ??? ???
-
taj skuter treba na djelove rastepsti vidjeti kaj nutra sve nades i posloziti inace nikada neces imat pouzdano vozilo
ako ti je hrda u kucistu termostata mozes si misliti kak izgleda pumpa i kiler
a i ostale komponente
semering kupi originalni ili topv set za reparaturu jer na tome se ne spara
rupicu ima da tekucina koja se nakupi dok propisa pumpa ili semering ne unisti namotaje
nego da iscuri van, s obzirom da je netko to zastopao namjerno znao je da prodaje sepavu kobilu
btw imas u autodjelovima za kupiti sredstvo za ciscenje kilera i rashladnog sustava
nalijes vodu nutra, sredstvo i ostavis da radi 15 minuta nakon toga
ispusitis vodu i sav kamenac i hrda idu s vodom van, isperes sustav i natocis antifriz
-
Jedan info za buduće "majstore".
Naime, prema riječima ovlaštenog distributera, novi CDI dolazi "prazan" tj. kad se prvi puta priključi na napajanje, prepozna kod ključa i stavi ga u memoriju. Zbog toga nije moguće uzeti neki rabljeni bez pripadajuće imobilizer antene niti je moguće taj CDI "preprogramirati".
Uglavnom, problem je riješen.
Kupio kum rabljeni CDI, imobilizer antenu, vodenu pumpu, termostat i jedan relej koji je bio krepao, sve rabljeno.
Mali sad radi bez greške, dakle, problem je bio u CDI.
Ovaj CDI NE ZUJI.
Jedna komična situacija je bila kad smo sve montirali, neće upaliti. Onak se gledamo nas dvojica, i mislimo si "koj k... sad?". :angry9: I onda smo skužili da nas jebe kontakt na konektoru od CDI. Od silnog ispitivanja i guranja koječega u konektor uspjeli smo razlohat pin od bobbine. Sreća pa se konektor lako da raskopat i sve pinove savinut nazad, tak da je sad i bolje nek je bilo. :toothy9:
Jučer sam probao đir po droncavim cestama, mali je odradio besprijekorno.
Uglavnom, ako bude imao ko još problema s Xmaxom, slobodno se javi, sad sam ga već "doktorirao"!